En seg morgon blev en hyfsad bra dag

Det spöregnade i morse och att Ewelyn låg och sov gjorde att jag bara ville stänga av alarmet och sova ännu mer. Men inte, vi hade tid på bvc idag och Joel följde med också.

Vi fick en annan sköterska och hon var mycket bättre än den förra.

Hon tittade på Ewelyns fontanell och det var mycket bättre med den och sen kollade dom lite på hennes gång och hon sa att hon gick bra med kroppen fast hon inte vill gå så mycket på fötterna. Hon vill ju gärna hålla i våran finger när hon traskar oftast och det gjorde hon ju där med..

Jag kände att jag fick svar på mina frågor och känner nu ett lugn.

I eftermiddag ringde hon igen och hade då pratat med doktorn, en rutin dom alltid gör och tyckte vi skulle avvakta eftersom hon går så stadigt på fötterna och är framåt förövrigt. Hon sa att vi inte skulle oroa oss för att hon är lite sen med att springa och skutta runt som andra barn så sa hon att det kommer Ewelyn göra också.

Det finns inget vi kan göra mer än det vi gör utan hon måste vilja själv lilla damen :-)

Så ja, det känns redan bra mycket bättre.

Vad gäller mig så har jag så ont i halsen att jag skulle vilja ta spaghettisleven här hemma och köra runt, men det blir ju lite svårt ;-) Det går väl över det med så småningom.

Och så har jag sökt ett jobb idag med så lite stolt är jag över mig själv som inte är riktigt kry :-D

Nu ska jag ta mig lite glass och krypa ner under täcket i soffan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0