Vårdcentralen

Ringde och avbokade tiden på bvc och då så tyckte hon att en läkare skulle undersöka henne. Så vi fick en snabb tid idag vid lunch.

Joel följde med och det gjorde mycket. Dels så tror jag Ewelyn tycker det är roligare när hennes pappa är med och jag kände mig inte så värst pigg.

Det var en bra läkare. Han undersökte henne ordentligt och hon fick ta prover. Ett litet stick i fingret. Och hon var duktig fast lite läskigt vad det såklart. Men sen fick hon ett bamse klistermärke :-)

Det kom fram att hon har en infektion som vi befarade, en bakterie i kroppen. Hon var dessutom lite lätt röd i örongången, men det kan dom bli om dom är förkylda sa han, så det var ingen fara med det.

Kåvepenin 10 dagar nu. Smakade lite på den förut och den var smaksatt. Smakade lite kakao :-) Kommer nog inte bli världens enklaste att få i henne det tror jag ändå, men det måste hon.

Farmor ringde förut, men då var Ewelyn och jag i duschen. Typiskt, så hörde inte telefonen. Vi är bjudna på kalas på Lördag om Ewelyn är piggare. Fira min farbror som fyller år då. Min "farfar" skulle komma dit också och hans tant. Det är lite komplicerat det där i min släkt. När jag var yngre så vad alltid min farbrors pappa "farfar", men sen när min farmor träffade sin Svante så har han alltid varit vid min och min brors sida.

Men så är det. Kan väl vara bra att ha 2 "farfar" kanske :-) Dock inte biologiska. Men för mig gör det ingen skillnad.

Inväntar min sambo som är på fotofika. Bad honom köpa hem lite godis ;-)



Ewelyn och jag i soffan :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0