Hår

Köpte mig lite hårfärg förut på Lindex, ville få bort min utväxt. Syns i vissa ljus fortfarande, men har en förpackning till  här hemma som jag tänkte lägga i senare i veckan.

För övrigt blev håret fint och färgen ganska så naturlig, inte för mörk för det ville jag inte ha.



Alltid lite nervöst nät man testar ett märke första gången, men är nöjd.



Målade mina naglar rosa. Och jag som är nagelbitare är supernöjd över att kunna få denna längd på dom, för mig är dom lååååånga ;-)

Ska införskaffa lite fler våriga, fräscha nagellack tänkte jag framöver. Det gör så mycket!


Idag ringde jag även till Kommunen och pratade med hon som är ansvarig för dagisplatserna i Mjölby Kommun..

När jag nämnde Ewelyn så lät hon inte så förvånad. Och ändå har vi inte ringt och tjajat. Faktiskt första gången vi ringde nu sen hon skolades in förra året.

Men nu med blandade känslor har hon fått en plats på Östergården. Cirka 5 min härifrån. Gångavstånd. Cirka 1 min från mitt jobb.

Papprerna skulle skickas hem i veckan nu. Den 9 Augusti ska hon skolas in där.

Jag känner mig kluven, en gnutta ängslig, men hon förstod mig. Det har varit en pers denna vinter att gå med barnvagn, tung packning och snöstorm, halka och kyla.

Är faktiskt rätt stolt att vi fixat det jag och Ewelyn :)

Men det är ett tag kvar innan hon byter och nu går vi mot ljusare tider, tack och lov!

Har varit nöjd med dagiset och lite ledsen känner man sig för dom har varit så tillmötesgående och härliga. Men det praktiska kommer vi vinna på i längden och sen har det ju med skolor att göra senare i framtiden om vi nu bor kvar här.

Det blir nog bra. Det känns mer positivt och Östergården har så bra rykte, har pratat med många och alla dom kan ju inte ha fel. Huvudsaken min tös kommer trivas. Det är det viktigaste och jag intalar mig att det kommer bli bra och då blir det bra.

I varje mörker finns ett litet ljus...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0