Fest i hela huset

Det är titeln på "Basshunter- Bigbrother" låten :-)

Den har Ewelyn dansat till idag.. I våran stol i datarummet (hmm.. lite farligt!) Men hon gillar stå i den och snurra runt och sen har hon börjat med att hon ska hoppa ner, med hjälp av mig då ;-)

Hon är så gullig för hon räknar nu "ett, tååå, teeee". Det började med att hon härmade Joel när han räknade hennes D-droppar och nu kör hon med det hela tiden :-)

Jag har inte varit ute mer idag.. Fy mig! Vad nog tur att jag gick till dagis imorse så vi fick frisk luft. Sen var hon ju ute där så på så sätt behöver jag väl inte ha dåligt samvete.

Hon smaskade i sig maten och sen slocknade hon på 2 sek i sängen. Vaknade till strax efter Joel gick till jobbet och efter en stund kom fastighetsskötarn då det läckte vatten ifrån diskmaskinen. Passade även på att säga till om handfatet, då det typ är stopp där :-/ Men nu är det fixat!

Vi ringde till Vc idag, men kön var fullsatt eller vad dom sa. Tycker det är dåligt. Visst har jag förståelse att det är många som ringer.. Men att få höra att man ska återkomma dagen efter det gör mig illa till mods. Speciellt när det är ens barn som behöver hjälp.

Så synd om henne med ögonen som rinner, det var bättre där ett tag men sen har det fortsatt åt andra hållet igen.

Inte så kul om det smittar och det tror jag ju att det gör. Så om hon har samma kladd vid ögonen imorgon så får hon nog vara hemma från dagis.

Jag var som en klubbad säl förut, men sen fick jag väl energi från ovan eller något. Kanske beror på att jag såg Spindelmannen här hemma i sovrummet :-O

Så fram med dammsugaren i högsta hugg, ska nog fasen ta ett ryck nästan varje dag.. Gör det typ varannan dag nu men jag avskyr verkligen småkryp och särskilt spindlar. Fast jag är stolt att jag dödade den... Brukar stänga in den annars och låta Joel ta den duellen ;-)

Så om det regnar imorgon så SKYLL på mig :-D

Alla sängar är renbäddade också, skönt att krypa ner sen!




"Nybadad" Ewelyn dansar i stolen :-)


Något schema kom inte idag heller. Ingen post by the way... ger dom denna vecka annars ringer jag på Måndag..

Dom är bra tidiga på att ge dom ordinare personalen semester men vi ska som jobba för att dom ska kunna ha semester vi får oftast alltid vänta in i det sista. Som att vi vikarier inte har något liv!? Jag menar vi ska ju bara jobba då i värmen och inte kunna göra ett smack dom få dagar vi är lediga.

Argbiggan Malin har talat, men ärligt... Ibland blir jag bra sur som en citron ;-) Fast oftast är jag rätt medgörlig och snäll :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0