Berlin

Nu är vi hemma efter att ha spenderat en kortweekend i Berlin!

Vi hade lite otur när vi kom dit då taxichaffisen släppte av oss på fel gata, och det tog väl nästan om inte mer en timmes promenad innan vi hittade hotellet. Så dom pengarna vad som att kasta dom i sjön.

Väl framme så blev jag överraskad för det vad ett fräscht fint hotell och bra service på alla sätt och vis.

Vädret har varit kanon, varmare än här i Sverige!

Jag tog några bilder med min kamera och självklart knäppte Joel av några med sin, han tog några på mig som jag uppdaterar i ett senare inlägg.



Utsikt från Sightseeing bussen



Trötta fötter :-)



Bästa maten helt klart!



Del av Berlinmuren







Många turister som stannade för att läsa om det hemska kriget....





Minnesplats för att hedra dom judar som föll offer under kriget







Sådana "hop on, hop off" bussar åkte vi med.



Det blev några kalla på lite olika platser, gudars så gott det smakade! ;-)



Haha, vad bara tvungen :P Kan säga som så att dom bilderna Joel tog på mig säkerligen blev tusen gånger bättre, men fasen jag bjuder er på denna iallafall :-) (dubbelhaka, i know!) :-D

Det blev inte någon shopping då vi endast hade handbagage med oss på flyget, ett litet gosedjur blev det till snuttan och sen stannade vi och köpte lite vin till Ewelyns farmor för att hon varit snäll och haft våran tös hos sig så vi kunde åka iväg.

En bra present och jag är så tacksam för att jag fick dela den min andra hälft Joel =)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0