Möte-farmor på fika-Mys

I natt sov Ewelyn och jag på soffan, jag gav med mig till slut. Frös och vad så trött att jag tog upp henne och så myste vi ner oss :-)

Vid 7 vaknade hon och sen körde jag henne till dagis.

Efter lunch kom farmor hit och jag traskade till ett möte via Af. Alltså, efter bara någon minut så kände jag "Vad gör jag här?"-

Jag kände att jag inte platsade i den gruppen för fem öre.

Hon som hade hand om det var väldigt gullig och så. Men åter igen. Nä, verkligen inget för mig.

För det första. Jag har mitt CV klart, för det andra jag söker jobb själv, för det tredje så är jag inte "helt" arbetslös, jag är timvikarie och med det inne på arbetsmarknaden.

Men, det är obligatoriskt och jag får väl ge det en chans. Hursomhelst måste jag ändå gå dit och göra mina uppgifter, såvitt det leder någonstans eller känns helt meningslöst.

Jag kan förstå om man är 18 år, tagit studenten och vill komma in på arbetsmarknaden. Eller om man aldrig jobbat, eller om man är invandrare och behöver hjälp med svenska språket. Fine, det köper jag.

Och så igen. Men fasen. Jag har jobbat sen jag vad 16 år, dock ej som fast anställd. Men jag har haft en sysselsättning....

--------------------------------------------------------------

Min lilla farmor fikade här och hade med sig hunden. Denna gång var Ewelyn lite rädd. Hon sa "akta dig" till Ollie hela tiden :-D Men sen försvann rädslan något och hon ville fram och klappa. Aldrig varit så förut, men hon får ju för sig lite imellanåt.

Ikväll har vi myst i soffan. Busat i sängen. Dansat till Eric Saade, osv osv.

Och så har min älskling till sambo bokat hotell nu ikväll. Vad jag längtar.



Nya gardiner till v-rummet och så är det min Tv-kväll!

Det vill säga. "Ensam mamma söker" och "Svenska Hollywoodfruar" =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0