Stress stress

Ja, som ni vet så lider jag av en inre stress dagligen. Jag vill veta, jag vill att det löser sig med jobb framöver. Det och så allt annat som man har att tänka på runtomkring så är det inte konstigt att man lider av denna stress.

Jag försöker förvisso samla mig imellanvarven och intalar mig gång på gång att det nog snart blir min tur att få en fast tjänst. Dock svajjar denna tro och motivation när man inte hör något av det man sökt, man gräver ner sig lite, kanske gråter en skvätt. Men sen är det bara att resa sig upp och fortsätta kämpa!

Jag är inte ensam. Jag vet!

Känner mig faktiskt rätt nöjd över dagen. Blev lite kaos imorse när jag skulle skjutsa Ewelyn till dagis. Kvart över stod jag vid våran bil, fick inte ihop vagnen. Brukar aldrig vara några som helst bekymmer, men det gick bara inte. Ewelyn satt i bilen, glad och nöjd oh ropade "hallå" medan jag höll på och tragglade. Dessutom duggade det så kan säga att jag vad lite irriterad inombords.

Men så kom en jobbarkompis till mig, som bor i samma hus som oss. Hon svängde in på parkeringen. Vi försökte båda två och till slut lyckades vi fast fick plocka bort selen på vagnen ;-)

9.29 vad jag vid dagiset och vid  halv skulle dom fotografera. Vi hann :-) Men hon kom nog sist dit =)

Skulle vara effektiv och sitta med lite jobbansökningar, kom på att mitt CV är på datorn i samma rum som Joel sussar för fullt. Så nej, kunde inget göra. Det gjorde mig lite stressad också eftersom jag måste redogöra aktiveterna i veckan för min coach.

Efter lunch tassade jag på mötet. Helt meningslöst denna gång, men hade trevligt ändå måste jag säga. Fick bra kontakt med vissa så vi skrattade ihop :-) Det gör massor.

Det drog ut på tiden och jag hade skrivit en lapp till Joel att om jag inte hann hem så skulle han hämta Ewelyn vid halv fyra. Fem i halv ringde jag till en trött Joel och han hade inte gått ut till köket ännu där lappen låg. Så bara hem och kissa och sen köra gasen i botten till dagis.

Fotograferingen hade gått superbra sa dom. Ska bli spännande att se resultatet sen.

Och inte nog med det så har jag strukit en stor hög med rentvätt, tvättat, och fixat med disk.

Och nu ikväll har jag registrerat mitt CV hos några bemanningsföretag och även sökt ett jobb. Ett annat ska lägga på lådan imorgon,

Måttlig stress är bra och jag är oftast lugn och kan hantera den bra. Tack och lov.

Hoppas på en lugnare dag imorgon :-)

Nu ska jag slappa lite innan sängen kallar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0