Söka jobb!

Igår vad jag aktiv igen och sökte två tjänster. Hoppas verkligen på att få napp snart. Till visso så är jag väl glad att jag kunnat vara hemma dessa dagar då jag är genomförkyld och allmänt krasslig.

Fick tips igår av en tjej som även nämnt mitt namn på sitt jobb. Ska få hennes chefs mailadress så ska fixa med det innan helgen. Vore guldvärt om man fick napp snart. Jag vill inte vara timvikarie, inte veta sina tider, inte kunna planera, inte kunna planera inför framtiden. Nae, uschaan!

Jag är arbetsförd har lätt för att lära mig, social och har ganska mycket på mitt CV så borde ju inte vara så svårt att få en tjänst tycker man ju.. Bara kämpa vidare! Någon gång får man väl  napp så att säga ;-)

I eftermiddag kommer Brittmarie hit på fika och sen kommer en tjej och köper en tröja av mig. Inte mycket till pengar, men varje krona går åt och den ligger bara och samlar damm här så roligt om den kommer till användning. Jag har gått ner så mycket i vikt, inget jag ser själv dock, men desto mer på vissa plagg så :-D

Ska hämta lilla trotsmadame om en timme typ. Dom skulle gå ut med detsamma på dagis så jag hjälpte henne få på sig sina överdragsbyxor innan jag knallade hemåt! Hon har blivit en riktig "trots fia" här hemma, hennes vilja och humör har blivit starkare och bra är väl det iofs, men det tar på krafterna ibland och hon blir galen om hon inte får som hon vill :-)

Men trots det så är hon min ögonsten <3

Mina gardiner har kommit med, men känns nästan lite pinsamt att gå till posten igen då jag hämtade ett paket igår :-D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0