gäsp gäsp...

Klockan är snart halv fyra och min älskade sambo kommer hem. Igår installerade han om den nya datorn.. Han är helt frälst, och jag jag säger inte så mycket. Det här med datorer förstår jag mig inte på, men jag förstår att han är glad nu eftersom han slipper som han brukar säga sitta och laga den 10 timmar i månaden, om inte mer? Den kraschade stup i kvarten.. Men vi har fått den såld iallafall så får en liten slant för den :)

Jag sitter med laptopen i vardagsrummet, tycker den funkar helt utmärkt. Synd att batterikapaciten är så kass bara så jag måste ha strömsladden i.

Igår fick snuttan och jag sitta i soffan ett tag innan hon kunde somna. Vi har pratat om hennes sömnrutiner flera gånger om hur man kan göra det bättre. Dels för  hennes skull, men även för min egen. Jag sover inte bra nu. Speciellt inte när hon ligger bredvid mig i sängen. Jag har mina planer, men skjuter bara upp det hela tiden och det är så lätt att göra det när man känner sig helt färdig. Det är ingen dans på rosor alltid att vara mamma och det krävs verkligen tålamod. Det är inte en enkel match, men jag är envis. För att orka så behöver jag sömn och jag blir arg på mig själv som inte tar tillvara på dagarna med att vila, man vill hinna så mycket. Jag kan, jag ska! Men jag måste inte. Jäkla krav man har på sig själv egentligen. Ingen annan har ju det på mig!

Kom gärna med tips. BRA tips ;) Allt är ju värt ett försök även att alla barn är egna individer och funkar olika så kan man ju alltid prova sig fram.


Kommentarer
Postat av: Madde

Kom på de precis nu..

varför inte amma och sen testa ge extra ersättning bara till natten? de finns ju dem som gör..

de kan ju vara värt att prova några dagar



2009-12-09 @ 23:27:52
URL: http://madeleeneee.blogg.se/
Postat av: Madde

Hon kanske blir mer trött och nöjd så de går o ha henne i sin säng.. men ställ spjälsängen intill er säng..:-)

till en början..

2009-12-09 @ 23:30:27
URL: http://madeleeneee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0