MÅNDAG

Klockan är bara ett. Det har gått otroligt snabbt idag. I morse mådde jag jättedåligt. Kände mig tung i skallen,dåsig, illamående. Kände en stor ångest eftersom jag skulle jobba på dagverksamheten idag och då är man ju väldigt social med dom äldre. Va nära att ringa och sjukanmäla mig, men kunde bara inte. Liksom ringa tio i sju och säga att man inte kan komma när man man börjar halvåtta. Då tänkte jag istället att jag biter ihop, går dit och funkar det inte så är det ju inte mer än rätt att gå hem och vila. Det blev bättre, fick i mig lite kaffe och timmarna flöt på bra även att jag är ovan inom det området. Jag var välkommen tillbaka så det gick ju bra hur som helst :)

Helgen har inte varit så turbulent. I lördags åkte vi till Snoddas och käkade, blev lugnt resten av dagen. Igår var vi hos mamma och fikade, åt glass med varma körsbär =) Och innan det så bjöd jag älsklingen på lunch:



Rödspätta, kokt potatis och remuladsås. Det var inte billigt, men värt varenda krona. GOTT!

Jag har ju haft praktik där en gång i tiden då jag gick i gymnasiet. Hjälpte till både i kall och varmkök och dom som jobbar där är hur mysiga som helst. Jag trivdes väldigt bra och fick lära mig en massa saker. Fick även hem några gamla, hederliga recept, men vart dom är kan man ju undra. Eftersom det var i gymnasiet så ligger dom säkerligen i nån gammal kartong i källaren =) Funderar på att leta upp dom.

Tog svängen förbi City gross då vi handlade lite smått så vi skulle klara oss idag, blir storhandling när pengarna kommer in på kontot istället. Måste även planera veckan  med vad vi ska äta etc.

Vill ha min lön, eller framförallt så vill jag vet hur mycket jag kommer få och hur mycket som blir kvar. Med min bank så kan jag ju inte se hur mycket som är på ingång till kontot och det kan vara lite irriterande för man vill ju veta =) Plus att man vill betala sina räkningar så fort som möjligt! Men jobbar man i kommun så är det oftast den 27:e, lika för alla så bara vänta.

Sugen på att dra in till Ikano och shoppa lite i veckan. Får se om tid och pengar finns senare i veckan =)



Göttmos ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

säg bara vilken dag så är jag med;)

2009-05-25 @ 15:05:15
URL: http://jeenniifer.blogg.se/
Postat av: jennifer

ja men ska vi säga Onsdag då? Jag har bil så de är lugna puckar! :)

2009-05-25 @ 17:59:43
URL: http://jeenniifer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0