förbaskade tänder

Idag hade man åter igen en tid hos tandläkaren, eller rättare sagt tandhygienisten. Hon tog bort lite tandsten (ja sånt man inte får bort med tandborsten) och röntgade tänderna. Gamla lagningar har lossnat och en bit på en tid har gått av så måste lagas. Jag försöker alltid tänka positivt, men idag är det svårt. Det kommer bli mer utgifter nu och jag blir så ledsen på det. Varför ska man ha så dåliga tänder? Jag borstar dom varje dag och är noga, men lik förbannat så hälsar karies och bactus på. Inget kul det här. Men å andra sidan så måste jag fixa iordning det för tänderna ska ju helst hålla livet ut.

Gilla läget. Det känns surt.

Jag ska ägna denna eftermiddag åt att bara "va", mysa med min sambo och dotter. Det gör mig alltid glad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0