Måndag

Nu är det kväller, som vi säger på ren östgötska. Ewelyn har såna problem med sina tänder igen. Åh, vad det skär i  hjärtat när hon säger "aj aj aj". Hon somnade nyss iallafall,  hoppas hon sover lika länge som hon gjorde idag. Tjugo över åtta tittade jag på klockan i morse. Blev helt paff.

Tessan kom förbi på förmiddagen, drack kaffe och pratade gojs. Så himla skönt att ha henne nära, att vi kan umgås så spontant och jag myste med Clara. Att man blir harmonisk när man håller den lilla sötnosen!

Igår kollade Joel runt lite på nätet på lägenheter, hyresrätter (tyvärr, vi vill ju ha något eget) men vi känner mer och mer nu att vi inte kan bo såhär trångt. Många tycker säkert att vi bor precis lagom, men det gör inte vi. Ewelyn har blivit mer lättväckt, speciellt när vi själva ska gå och lägga oss. Knappt man kan ha läslampan tänd eller ligga och tjuttra, vända på täcket så sätter hon sig upp. Sedan vill vi för hennes och för våran skull att hon ska ha ett eget rum tidigt, bara för det så säger ju inte det att hon inte kommer få mysa i våran säng, men det blir och mer grejer och vi får inte plats här.

Som jag skrivit tusentals gånger förut här i bloggen så vill ha något EGET, men vi har haft det på känn och tyvärr är den bistra verkligheten så att det fortfarande känns som en bit kvar. Speciellt när vi fick reda på att handpenningen kommer höjas ännu mer :-(. Jag har inget fast jobb, det vill jag ha. Vi har inte varit på banken så har inte fått något "nej" där, men jag vill inte sätta mig i en sån situation, men utgifter etc etc och ett buffert sparande som man måste ha om man bor i eget.

Om det nu blir en flytt i den 4:an vi kollade på idag så kommer det kännas bra. Det var en mysig lägenhet, såklart med en del skavanker här och där som halvfula tapeter osv, men annars var den mysig. Det fanns inget badkar, en nackdel tycker vi men å andra sidan så fanns det uttag om man vill sätta in en tvättmaskin och diskmaskin fanns även, en rätt åldrad sådan, men den funkade. Det är på tredje våningen av fyra, balkongen vätter mot stationen, så bra utsikt :-)

Det är svårt det där med boende. Jag tror aldrig man kommer känna sig helt nöjd. Alltid är det något. Vi är ju skapade så ;-) Vi kommer fortsätta spara, kanske inte lika mycket för vi vill ha något eget och vi är duktiga när vi väl bestämt oss för en sak, men jag tror det blir bra. Vi får veta lite mer på Onsdag :-) Håller vi tummarna!

När Joel kom hem åkte vi till Ulfåsa och kikade, vi är ju ute efter en divansoffa. Såg en mörk/svart aktig som man satt väldigt skönt i och inte så farligt dyr heller. Vi måste mäta och lite innan vi bestämmer oss och vi kommer nog inte köpa någon ny soffa om vi inte flyttar, men alltid kul att åka och glutta lite :-)

Sen blev det en sväng in på Mio, dåligt utbud, fanns inte mycket fint.

Jag har ringt och aktiverat mig på vikariebanken igen så ska kolla läget i almanackan och sätta upp mig. Ringde även Syo konsulenten, men ingen svarade så ska försöka imorgon igen. Vill få till ett möte.

Så har våran dag sett ut, ganska fullspäckad. Huvudet är lite halv slött nu så det blir och ta en dusch, krypa ner i soffan och pussa på sambon.. Hahaha!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0