Morgonpromenad

Vid halv 9 i morse knackade Tessan på dörren så vi gick en sväng. Var skönt, men väldigt klibbigt. När jag kom hem så tänkte jag suga tag i dammsugaren, och det gjorde jag också. Joel gick ner i källaren och rensade (är på tippen och slänger en massa skit nu). När han kom upp så tyckte han att dammsugarn lät konstigt.. Inte hörde jag nåt, men påsen var mer än full. Rotade i städskrubben, men hittade bara en tom kartong.

Så jag kan inte göra så mycket nu. Får fortsätta racet när han kommer hem med nya, det ska dammas, dammsugar, golven ska moppas och blommorna ska vattnas. Ett stort lass biffar ska tillagas och frysas så nog finns det grejer att göra. Jag hade sådan energi när jag kom hem ifrån promenaden, men nu blev jag helt däven!

Är bjudna på fika ikväll också, det ska bli trevligt, hoppas jag hinner och kan ta en tupplur i eftermiddag.

Vi har fått dagis nu också. Känns inget vidare eftersom vi inte fick det vi helst ville ha, men det blir nog bra. Hon sa att det var ett bra och fint dagis så det får vi hoppas. Kommer bara bli lite krångel, eftersom det är på andra sidan stan och vi bara har en bil. Men det löser sig. Jag försöker tänka positivt. Jag intalar mig att det kommer gå bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0