Mysiga dagar

Nu är vi  hemma igen!

Därav det inte blivit något bloggande, även fast jag surfat lite på nätet via Joels Iphone. Det har varit toppen, mysigt, underbart och härligt!

God mat (lite dyrt första kvällen) då notan slutade på åttahundra :-O Vi blev paffa både Joel och jag, men vi käkade oxfilé och en massa efterrrätt ;-) Vi var åtminstone mätta och belåtna när vi gick därifrån. Väldigt trevligt.

Smarriga frukostar med massor att välja på, så nog har vi ätit alltid. Är runda, goa och glada nu vill jag lova. Resten av veckan får innebära lite skärpning :-)

Men godast var maten igårkväll, dessutom mycket billigare också.

Först tänkte vi ta buffé, men lite annorlunda med "restaurangkänslan". Inget vi ångrar för allt var supergott.

Vi hade tur och vann åttahundra på spel, så det var som klippt och skuret. Joel hade tur och det kändes skitbra att komma hem med lite pengar ;-)

Köpte inte så mycket i tax free heller. Det är inte så mycket billigare jämfört med vad man idag kan beställa hem ifrån nätet. Ingen parfym blev det, jag fick ju en av min snälla sambo för ett tag sen. Lite småplock som godis och en Hello Kitty Brio box till Ewelyn, klossar som hon kan plocka med.

Har druckit gott, lagom är bäst och så blev det också. Vädret var inte till belåtenhet när vi åkte, spöregnade, men sen blev det helt ok och solen har faktiskt tittat fram lite då och då.

Nu har vi besökt Helsingfors två gånger min sambo och jag tillsammans, det får bli ett annat resmål nästa gång. Vi känner oss mätta och har sett allt man kan se och mer därtill. Men jag kan rekommendera den goda maten och ölen. Sedan blir ju såklart allt vad man gör det till och vi gjorde det bra :-)


Ewelyn har haft det bra som alltid, sovit bra och ätit bra så henne har det inte gått någon nöd på. Vi har busat här hemma och hon har varit på alerten. Nu reser hon sig upp mer och pratar nåt så alldeles.

Vardag imorgon igen och jag ska "börja" dagen med ett besök hos frissan. Eller ja, kvart över tio ska jag vara där och det lär nog va full rulle innan med en morgonpigg dotter. Fast vi har gottat oss så mycket nu att jag mer än gärna, helt ärligt kliver upp och myser med henne :-) Resten av veckan kommer forsätta i samma anda, vi har inga planer. Det ska bli rätt skönt! Ta det som det kommer.



Nu blir det ett BILDREGN!





Utsikt ifrån båten



Min sambo



Utsikt ifrån båten




I Helsingfors



Jag



Lite spel blev det allt




Jag vann några gånger :-)

Fin kyrka i Helsingfors, vi satt på trappan och gottade oss!



Många trappsteg



För latmaskarna, ja vi nyttjade den EN gång på vägen  hem :-) Men slutade med att vi gick resten ändå för den rullade så sakta :-)


Joel har några bilder på sin mobil, men dom visar jag en annan gång.

Nu ska jag strax borsta mina tänder och krypa ner.

Känner mig glad och nöjd, kan inte med ord beskriva hur lycklig jag känner mig..

Tänk om man kunde få känna så jämt, hela tiden... Tur att känslan kommer tillbaka om och om igen även att jag känner mig tankspridd över jobb, dagis osv.

Nä nu blickar vi framåt, hoppas på det bästa. Det är den känslan jag vill somna med ikväll, den är den känslan jag vill vakna med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0