Lördag

Hmm..

Igår låg vi länge och snoozade i sängen, här hemma gillar vi sovmornar :-) Man hinner det man ska ändå och får mycket ut av dagen iallafall. Jag gick upp först, passade på att ringa mitt jobb angående det rektroaktiva som vi timvikiarier ska få, har tyvärr ingen susning om hur mycket, men varje krona är välkommet. Efter att ha hört mig för runtomkring så verkade det som att dom hade glömt mig.. suck.. Men dom skulle kolla på det så förhoppningsvis blir det rätt till slut :-)

Jag frågade lite hur det ser ut med jobb och så framöver, ja med dessa regler så krävs det verkligen framförhållning och man måste vara om och kring sig för att inte bli bortglömd. Nu var det dåligt med jobb, dom har vikarier som kan hoppa in och även poolpersonal som får mycket. Det jag ringde mest för att ju på grund av att mina Las-dagar går i stöpet i mars/april om jag inte kan jobba ett pass innan. På alla dessa år så har man ju faktiskt hunnit skrapa ihop en del, skulle bli hemskt tråkigt om dom gick till spillo för att man inte får jobba något.

Dom skulle även kolla upp det, då det är lite andra regler nu med vikariebanken etc. Vi får se, jag  har visat intresse nu åtminstone mer kan jag inte göra! Om det inte går så får jag tänka som så att det ger mig möjllighet att kunna satsa på något annat, vissar dagar känner jag mig positiv andra dagar åt andra hållet. Det är så livet är. Även den gladaste människan kan ha en ryggrad av motgångar.

Satt här hemma igår och pratade med Joel, han tycker att det är så dåligt. Inga förmåner, och dom bara motarbetar en hela tiden. Så är det när man jobbar inom kommunen. Och jag har bestämt mig, i sommar ska jag vara ledig, njuta av bebistiden och vi ska hitta på utflykter. Så mig får dom inte som sommarvikarie detta år :-)

Denna lågkonjuktur gör ju att man får vara glad för det man har, men man ska heller inte nöja sig och vara dum mot sig själv för jag har andra erfarenheter, utbildningar i ryggsäcken som jag kan luta mig mot och det är jag stolt över. Att ha ett lång meritförteckning är alltid ett plus och det har jag slitit för kan ni tro :-)

.........................................................................................................................................................

Igår åkte vi ut till Joels mamma, fikade lite och så. Så mysigt ute på landet, vi stannade ett par timmar sen åkte vi hem och kollade Lets Dance, myste lite och Ewelyn somnade runt tio. Duktig är hon. Kvällen innan var det lite tjurigt, men oftast går det väl som tur är och det gör hennes mamma och pappa extra glad.

Joel är ute och går med lillsnörpa nu, han skulle ner till Expert och passade då på att ta med henne och det gör att jag får lite egentid som är guldvärd. Jag får mer energi :-)

Har beställt en ny overall till henne också, i strl 62/68. Den hon har nu passar bra på längden, men hon har ju lagt på sig lite ;-)

På Måndag börjar babysången :-) Vi ska följas åt med Madde, Ella och deras töser. Roligt ska det bli! Jag gillar dom. Madde och jag pratar nog varje dag, på msn så skönt när man kan ventilera och pusha varandra =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0