Rastlös, men glad!

Ännu ett inlägg innan jobbet, men Ewelyn sover och jag har både duschat, ätit och fixat iordning mig. Joel var och handlade på City Gross förut så nu finns det lite mer i kylen. Båda två tyckte det blev billigt denna gång, då köpte vi även blöjor och burkmat och det kan ju springa iväg en del, men det är ju bra när det blir billigare än vad man räknat med.

Arbetsförmedlingen ringde förut och jag fick tro det eller ej, men ett bra besked. Så blir lite extrapengar sen. Det skadar ju inte en fattig som man säger hahahaha.. Skoja bara ;-) Nedå, men innan jag gick på föräldraledighet så var jag ju inskriven där och blir man det inom ett år så kan man vara med igen.

Jag trodde inte det gick, med Joels pappaledighet etc, men det hade ingen betydelse sa dom. Kommer säkert få ringa och gå ner sedan när jag ska fylla i en massa papper, jag blir aldrig klok på hur man ska fylla i blanketter, är så rädd att göra fel också. Så bättre att fråga en gång för mycket än ingenting alls!

Det är mycket med det där, regler hit och dit, möten och skit men har man rätt till saker och ting så ska man ju utnyttja det. Tyvärr så är dom ju inte själva så pigga på att gå ut med sådant, men är man på själv och ligger i så får man något för det.

Plus att jag eventuellt kommer få lite retroaktivt då jag fått fel timpenning. Tur man är om och kring sig, rätt ska vara rätt!

Nu har jag agerat "fotomodell" också, eller mina fötter. Joel och hans fotokompisar ska ha ett nytt tema. Då avslappning, så det blev mina fötter och datorn som fick komma med på bild ;-)

Kollade lönen som dimper in snart på kontot också, trodde Joel skojade med mig när han sa vad jag får. Jobbade inte alls mycket och fick verkligen mer än vad jag trodde. Dock får jag inte så mycket från F-kassan då jag inte tar ut så många dagar denna månad, så det blir plus minus noll som man säger. Men vi sparar ju några dagar.

Vi ska boka en liten resa snart också.. Ska titta på det ikväll sen när jag slutat jobba och Ewelyn sover. Det lutar åt Tallin, men vi får se hur avgångarna ser ut också. Även VI behöver lite semester. Även om det bara blir ett par dagar så gör det massor. Lite lyx i vardagen gör bara gott och det piggar upp!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0