Solig, härlig, sällskaplig Måndag!

UNDERBARA DAG!

Måndag igen och jag kände mig väldigt trött i morse efter helgens slit och svettigheter. Men gick upp strax innan sju. Ewelyn och jag, då Joel fick sovmorgon eftersom han ska jobba nu när jag är ledig i tre dagar. Fick ett sms av min vän Tessan att hon och bebisen kommit hem ifrån deras släkttripp till Norrland. Hon frågade om jag ville komma en sväng. JA! Ewelyn sov och Joel var vaken så jag tog med mig presenten till Clara (är 13 dagar nu)  och gick dit.

Så underbart liten och söt. Jag har blivit så känslig sedan Ewelyn kom. Blev nästintill tårögd när jag höll henne. Det kommer spenderas en hel del minuter hemma hos min vän nu, i mån om tid. Att man kan bli så glad och lycklig när ens nära vän får barn, det är obeskrivligt vilken lycka man känner för dom. Nu märker jag hur stor Ewelyn faktiskt blivit.

Vi gick ner till stan då Tessan skulle köpa en mascara, även hon hittade lite på rean och även jag. Hade inte räknat med några inköp men hittade jeansen som jag tittat in förut till Ewelyn och nu var dom billigare. Klart man slår till, eller hur? :-) Köpte i strl 80 så har hon lite att växa i. Även jag fick ett linne och en skjorta. Gillar den skarpt.



Dessa byxor blev det till snuttan, med resår i midjan.




Till mammsen ;-)


Imorse åt Ewelyn dåligt, inte så konstigt i denna värme. Hon har även börjat småtrotsa lite vid maten, fräser och spottar rakt ut. Flinar och nonchalerar.

Kändes inget vidare när vi skulle ut till lekparken, hade en stark känsla av att nog skulle bli vrålhungrig efter en kort stund. Men vi gick ut, mötte upp Jennifer och hennes söta barn Molly och Minna och traskade iväg. Mötte upp Madde och hennes Leia och gick ner till lekparken. Gungade lite och så satt hon i sandlådan och skvätte sand =)

Det märks att hon är lite tillbakadragen och blyg Ewelyn. Gör inte mycket väsen av sig när dom andra barnen kommer fram, tar leksakerna hon håller i. Hon hänger lite med läppen och ryggar tillbaka. Men det märks ändå att hon trivs! Hon analyserar allt i sin omgivning.

Sedan gick vi och satte oss vid ett bord i skuggan och småpratade lite. Ewelyn blev trött så hon somnade i vagnen. Tog väl några minuter efter vi kom hem så vaknade hon igen :-)

Fick i henne en hel burk fruktpuré på eftermiddagen och även en halv burk biffstroganoff.



Såhär brukar man se ut efter varje måltid.

Tessan sa förut att "kladdiga barn är glada barn". Ligger väl något i det ;-)

Jag har varit ganska effektiv. Fick lite energi sen när jag fick lite mat i mig. Joels ugnspannkaka är himla god! Diskade, dammsugade, plockade in tvätt och badade Ewelyn.

Hon sover som en gris nu, varit i farten i stort sett hela dagen/kvällen med en powenap på max en halvtimme på hela dagen.

Joel jobbar som sagt. Saknar honom. Vi umgicks knappt inget i helgen som var och denna dag har gått i raketfart.

En ny dag imorgon. Hoppas på en lika solig dag! (Nu är man ju ledig så man kan ta tillvara på den)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0