Bildregn

Ja jag har tagit några slarviga, amatörmässiga kort nu ikväll på lite av vad Ewelyn fick i doppresent. Kan ju vara lite kul ;-) Och det är inte för att skryta utan mest för att alla kanske inte såg allt som hon fick och även för dom som inte var närvarande. Det var rena rama Julafton... Så här kommer några stycken..





Skrållan. Jag hade en sån docka när jag var liten och den var väldigt omtyckt!



Fina minnes (dop)kort som ska sparas tills hon blir äldre :-)



En bok med fina och tänkvärda rader...



Fint fotoalbum där Ewelyn ska pryda framsidan och ska fyllas med kort ifrån dopdagen



Fin liten träbyrå där hon kan förvara vad hon vill sen :)



Personliga bestick med "Ewelyn" ingraverat



Söt fotoram



Fotoram med diverse namn, datum, klockslag ingraverat



Leksaker är alltid roligt och välkommet



Blommor..



Speldosa titta och lyssna till...



Fina smycken.. Och asken med Ewelyn ingraverat den gillar jag skarpt!

Det här var en del.. Jag har säkerligen missat någonting.. Nu ska vi bara införskaffa oss en byrå till sovrummet där vi kan förvara och ställa upp hennes saker.

Det känns som att jag inte gjort annat än att skriva och hänge er en massa om Ewelyns dop, både innan och efter, men det betyder så mycket för mig. Jag är själv ingen religiös människa. Jag tror på någonting och jag tycker att det är fridfullt att vistas i en kyrka, man får en speciell känsla i kroppen, ro i själen på något konstigt vänster och jag sa innan hon kom att döpas ska hon göra, sedan får hon senare i livet när hon blir större bestämma sig för om hon vill konfimeras eller inte. Jag har gjort det, inget jag ångrar. Jag är glad att jag gjorde det nu i efterhand.

Joel ville från början inte att vi skulle döpa, men efter att ha pratat mycket om det och särskilt att jag ville det så ändrade han sin inställning och tyckte likadant.

Det är helt och hållet upp till varje människa om hur man vill göra, det finns inget rätt eller fel. Man väljer det man tycker känns rätt och för oss gjorde det det. För mig var det en självklarhet utan det minsta tvivel och tack vare det så fick vi och då Ewelyn i fokus en minnesrik och kärleksfull dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0