Krupp

Kvällen var ganska hektisk igår, vi hann se Melodifestivalen, men varvade med det och att gå in till Ewelyn var tionde minut typ. Hon var så trött, men kunde inte sova på grund av sin hosta. Otäcka hostattacker varvat med en snorig näsa och kli i munnen. Vid tolv tiden ringde vi för att rådfråga på sjukvårdsupplysningen. Vill jag veta något och vara säker så ringer jag helst till utbildad personal. Det känns tryggare.

Dom sa att det var krupp och att det enda vi kunde göra var att höja upp sängen så högt det går vid huvudänden, det hade vi gjort innan med böcker men fick ett par klossar av farmor igår så dom satte vi dit, det blev skillnad. Sedan öppnade vi fönstret och jag gick omkring med henne fram och tillbaka. Hon kräktes två gånger, men är bra för då kommer allt slem upp. Det kunde ta cirka en vecka innan det försvinner och så länge hon inte får andningsbesvär så gör dom inget åt det. Dom sa att vi skulle vara lugna och inte hetsa upp oss även att man blir orolig. Men jag kände mig väldigt lugn även om jag blev lite rädd inombords. Man vill ju verkligen inte att sina barn ska ha ont, den smärtan kan hellre föras över till en själv tio gånger om.

Idag blir det pyjamasparty här hemma, hon får mysa och jag tänker inte hotta upp mig heller. Det blir en vilodag. Imorgon skippar vi babysången åter igen. Känns himla tråkigt, men hennes hälsa går före och det kommer bara bli för jobbigt för henne med allt ståhej. Så nu inriktar vi in oss på nästa tillfälle och då *peppar peppar* så ska hon vara frisk!

Veckan för övrigt kommer innebära en tripp till mamma, på onsdag eftermiddag och på Torsdag ska jag träffa en gullig och omtänksam tjejja :-) Det är det vi ser framemot nu och försöker se framåt och inte bakåt. För veckan som varit har varit kaotisk.

Puss och kram





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0