Sommaren, om den ändå vore här

Vi gav oss inte ut Ewelyn och jag. Det blåste nåt så alldeles och snön bara vräkte ner! I eftermiddag har jag lite annat att fixa med så det var på morgonen som jag kunde. Nästa vecka är det ju Bvc besök, men kanske hinner gå dit innan :-)

Jag har istället ringt några ärenden.. Bland annat till jobbet som jag skrev i förra inlägget. Det var bara positivt. Jag får jobba i sommar, hon frågade om en eller två perioder, men efter att ha pratat med Joel igår så beslöt vi att jag skulle ta hela sommaren då Joel gärna vill vara pappaledig. Hur många procent det vet jag inte, men lutar åt ungefär samma som förra året. Sedan skulle hon ringa och kolla med Vikariebanken så jag kan hoppa in och jobba någon helg lite då och då.

Jag känner mig glad, förstår inte varför jag velat fram och tillbaka hela tiden.. Klappat och klart, bara schema sen men det kommer inte en på tag.

En glad Malin är en glad mamma.

Jag vill hänga in vinterjackorna och använda mig och mina andra lite tunnare, skinnjackan kanske. Så trött på all denna vinterutstyrsel, man klär på sig, blir genomsvett och sen fryser man. Nej, nu får det vara bra. Jag vill inte ha mer lappmögel!

Pratade mamma förut och hon skulle göra kokostopparna klara till dopet. Ja, på Lördag brinner ljuset :)


Kommentarer
Postat av: jennifer

De löste sig som tur va, min pappa kom förbi :) Ja absolut alla gör som dom tycker känns bäst för dom själva, men jag själv ångrar idag att ja stressade med att börja jobba när Molly va så liten. Dom månaderna får jag inte tillbaka och de ångrade ja mycket efteråt att ja missade så mycket av hennes första sommar. Så med Minna ska jag vara hemma och njuta så länge jag bara kan :)Dom blir så fort stora har jag märkt, hiih. Men som sagt alla gör de som passar dom bäst själva. Ja vi får ses snart. kram

2010-03-01 @ 14:32:36
URL: http://jeenniifer.blogg.se/
Postat av: jennifer

Mitt problem var väl att ja har så svårt att säga nej så jag ställde upp o ställde upp o jobbade för mycket. Molly började redan när hon var 1 år och 1 månad, dom får ju tidigast börja vid 1 år. Men med Minna kommer jag absolut vänta några månader extra. Ja du får lämna önskemål men sen vet man aldrig om man hamnar där, de är platsbrist när de kommer till dagis i kommunen just nu och vissa är ju populärare än andra =) Men iaf, från de att du söker dagisplats har dom 4 månader på sig att fixa en :) Jag söker nog någongång innan jul så hon får plats till nästa vår :)

2010-03-01 @ 14:56:31
URL: http://jeenniifer.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åh, tack snälla :) glad ja blir. blev riktigt nöjd faktiskt. Vi bor på Kungsvägen 42c. I HSB:s enda hyresrätt ! Skitbillig hyra, 1200 :-/mån. Ja trivs bra här med, är ju liite större än skänninge :)

2010-03-01 @ 16:43:11
URL: http://sarreee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0