Trevlig kaffestund

Ewelyn har varit så grinig idag på eftermiddag/kvällen. Trött och kör med händerna i munnen hela tiden, stackars snuttan. Kan inte ens föreställa mig vilken smärta hon måste ha i munnen. Nu sover hon sött iallafall.

Vi tog en sväng upp till Emelie förut, och det märks att hon börjar bli mer och mer tykänslig. Hon tittar på mig hela tiden när hon är hos någon annan och läppen hänger. Men efter stund så går det över. Det är oftast bara i början, sen vänjer hon sig.

Hon blev trött när vi va där även att hon sov i två timmar innan, somnade direkt i vagnen och sov ca en halvtimme efteråt.

Ja hon bor så himla fint Emelie, lägenheten var nog tredubbelt så stor som våran skrutt :-) Det var så stort, rymligt och fräscht! Dom har bra smak när det gäller heminredning iallafall. Det är så man vill ha det. Men det kommer. Jag har så många idéer om hur jag vill ha det och dom kommer jag behålla tills den dagen vi flyttar. När det nu blir... Hmmm...

Deras kaffe var också så gott, även att det blev kallt som vanligt. Ja, sen Ewelyn kom så har jag mest druckit kallt kaffe. Man häller upp en kopp, sen kommer det något imellan osv. Tur man inte är kräsen ;-)

Det var så skönt att bolla av sig, mycket jobbprat blev det, men inte så lustigt eftersom vi jobbar på samma ställe.

Imorgon ska jag till Sofia, hon ringde förut. Hon jobbar i Poolen. Hoppas jag hittar dit bara. Mitt lokalsinne är sämst. Ett tråkigt handikapp om man nu kan kalla det så. Att jag fick mitt körkort är en bedrift i sig :)

Men jag kan inget annat än att skratta åt det heller, för jag är ju bara Malin, tankspridd, klumpig, trög och lite galen! men jag bjuder gärna på mig själv. Inga problem alls :-)


Som jag skrivit i bloggen tidigare så är jag ju en tänkare, en grubblare som analyserar och begrundar. Jag har lärt mig att man inte ska döma någon innan man lär känna personen. Jag har gjort det, många många gånger. Man lyssnar på andra och dras med. Riktigt korkat. Alla gör vi våra misstag, man är inte mer än människa, vi kan inte se igenom människor, det finns dom som påstår sig kunna läsa av människor lätt som en pannkaka. Men alla bär vi på hemligheter, stora som små. Dåliga som bra. Vi utvecklas. Jag är en öppen människa som gärna pratar om hur jag känner mig, jag skäms inte för den jag är eller vad jag tycker och jag står för vad jag säger. Sedan kan jag tala innan jag tänker, det är inte alltid det smartaste men oftast ligger det någonting i det jag säger och jag brukar vara uppriktig med vad jag menar. I skrift eller tal.

Åter igen så ska jag vara tydlig med att jag bloggar för min egen skull. Det är upp till var och en om man vill läsa. Men jag har på senaste tiden funderat på om jag ska skaffa lösenord och ge dom närmaste det. Dom jag litar på..

Nu ska jag sätta på en kopp kaffe. Det ska drickas varmt ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0