På tapeten... :-)

Nu ska jag börja detta inlägg med att tycka synd om mig själv :-) Sällan jag gör det... Hmm? Ja iallafall så mådde jag fruktansvärt dåligt igår ikväll, hade migrän ifrån tidig morgon tills idag på morgonen och det är först nu som det börjat lätta upp.

Det var bra längesen jag hade en migränattack, och det är hundra gånger värre än en vanlig jobbig huvudvärk. Man kan knappt röra sig, man svettas, huvudet känns som att det ska sprängas och man har svårt att vara i närheten av både ljud och ljus. Jag gick och lade mig skapligt, pallade inte att vara uppe. Det enda som faktiskt riktigt fungerar är att sova. Jag brukar ta migränmedicin, men eftersom jag inte haft några besvär på ett tag så vet jag inte var dom är eller om jag ens har några kvar.

När jag vaknade så satt det kvar. Var lite bättre, men hade kunnat sova länge till. Telefonen ringde halv sju, första gången hörde jag inte, andra hann jag till telefonen snabb som en iller :-D

Dom undrade om jag kunde jobba idag 7-16.30 och självklart kändes det inte mer än rätt att inte tacka JA eftersom jag satt upp mig, sjuk kan ju alla vara, men jag bet ihop. Klädde på lite raskt och gick iväg. Joel och Ewelyn gick upp samtidigt så jag kunde pussa snuttan innan :-)

Det gick i ett kan man säga. Kunde inte ens ta min halvtimme rast, så den har jag skrivit upp. Så jag körde hela dagen förutom en paus på kanske fem minuter. Ja, lite stolt är man ju ;-)

Vi får se om det blir något imorgon, den jag jobbade för idag skulle komma imorgon. Men det kan ju bli jobb på andra avdelningar. Det märks imorrnbitti om inte annat.

Ikväll delade vi på varsin pizza, jag ska inte äta det på grund av glutenallergin och heller inte för att jag vill gå ner ännu mer i vikt, men jag var så hungrig och Joel också, så latsidorna på oss kom fram. Ingen av oss kände sig sugen på att ställa sig vid spisen. Gott var det,  men känner på mig att min mage kommer va kaputt imorgon igen :-/ Rena dumheten!

Igår borrade Joel upp ett par tavlor här hemma och Ewelyns lampa. Men kort på allt har inte hunnits med än, så ni får se det jag har så länge.




Lilla sötnosen. I vardagsrummet




I köket. Kusinerna Stjernerhem :-)

Allt för dagen, imorgon är det en ny dag och jag hoppas att min hjärna vill vara snäll mot mig..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0