Dagdrömmer

Jag är en väldigt tankspridd människa och grubblare.

Tanken slog mig nu.

Skulle man bli mer lycklig om man vann :



En massa pengar, att bli ekonomiskt oberoende, kunna köpa vad man vill, slippa ångest för hur mycket pengar som kommer in varje månad, kunna spara inför framtiden, kunna dela med sig, bjuda sina nära och kära.....



Kunna åka på en solsemester, en resa till Thailand och leva gott....



Köpa den där drömkåken, låta sina barn för växa upp med en stor trädgård att springa runt i, plocka äpplen från träden, göra kräm av krusbären....

Många anser att lycka är pengar, att kunna resa vart som helst och närsomhelst, att kunna köpa hus...

Just nu känns dessa tre drömmar långt borta. Såvido man inte vinner den där stora summan, eller får den där fasta tjänsten...

Men visst måste man drömma. Det är viktigt att ha mål i livet för om man inte har det och inte tror på att man ska komma dit då tror inte jag man lyckas.

Man kanske inte vinner dom där enorma pengahögen, man kanske inte kommer iväg på en tre veckors solsemester till Thailand eller får det där drömhuset som man så gärna drömmer om, men jag slutar inte hoppas...

Lycka för mig är just nu min familj. Att få vara frisk, att ha två friska ben, att slippa hemska sjukdomar, att kunna få tillbringa tid med min dotter, att få pussa min sambo godnatt...

Det andra kommer. Kanske tar det år, flera år eller så händer det aldrig. Men som sagt, lycka har många synonymer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0