Torsdag :-)

Det gick bra på jobbet idag.. behöver egentligen inte upprepa det, men det var himla varmt idag med :-)

Nu är jag ledig i 3 dagar igen. Är jag väl inte värd egentligen som jobbat så få dagar denna vecka, men var långa pass och varmt så kanske jag är en gnutta förtjänt av lite ledighet ändå :-)

I natt fick Ewelyn en ny kusin, en liten pojke :-) Fick se en bild på honom och så söt! *stor kram*

Nästan så man blir sugen på en till bebis, men nej det får nog vänta ;-) Hur mysigt det än må vara så vill jag lösa min arbetssituation, för det ser inte så ljust ut på den fronten i höst sen. Om jag nu inte lyckas hitta något annat, eller ett till jobb. Jag har sagt det gång på gång, men dessa besparingar gör mig tokig!

Det är människor det handlar om. Människor som ska leva sina sista år i trygghet, gemenskap, lugn och ro, värdigt. Politikerna. Hur tänker ni??

Vart går alla pengar?? Eftersom kommunen går back flera miljoner år efter år!? Jag begriper det inte. Det ska jag nog inte göra heller.

Nä jag ska inte fortsätta tjata om det mer ikväll, men ibland måste man få skriva av sig lite :-D

Det vad så mysigt att få pussa på Ewelyn, saknat henne massor. Knappt sett henne då jag jobbat som jag gjort. Hur trött man än är så får man allt energi och blir glad när man ser den lilla "stora" solstrålen.

Kan inte förstå att hon om några månader fyller 2 år!! :-D

Ja, det här blev ett inlägg om både det ena och det andra. Och som jag brukar säga, det är så jag är. Tankarna flödar åt alla möjliga håll, men det vad så skönt idag på jobbet att en av dom jag jobbade med är precis som mig. Säger en sak, gör en sak, men tänker på något helt annat ;-)

Det var lite kul att hennes karl blev irriterad som min här hemma. Men vi kvinnor, tjejer, mödrar vi har många bollar i luften och mycket att tänka på. Sen behöver man ju inte va så extremt tankspridd som jag är :-) OCH klumpig dessutom!! :P

Ha nu en mysig kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0