Såååå himla typiskt!

När jag hämtade Ewelyn idag på dagis så hade en av fröknarna lite information, dvs om mögel som tekniska kontoret och diverse tagit prover på i byggnaden.

Vi har fått hem papper om det, men då till visso att det fanns spår endast vid kontorsdelen.

Idag berättade dom att hela byggnaden är fullt av mögel så dom ska gräva upp cirka en meter och renovera.

Det innebär att barnen inte kommer kunna vara där från mitten av September fram till jul.

Alla barnen och personal hänvisas till Lundbyskolan.. Ok, det är bra att dom gör iordning det och det blir säkert jättefint och fräscht sen när det är klart, men alla barn som precis skolas in på dagiset. Deras trygghet...

Och inte minst tänker jag på våran Ewelyn som inte så längesen bytt dagis och börjat känna sig trygg med dom nya lokalerna etc.

Nä, usch. Jag blir vansinnig. Jag säger som min kära sambo och som fler, det är för att kommunen inte underhåller lokalerna ordentligt och det kommer säkerligen bli kaos för många som ska ta sig dit. Så åter igen kommer det bli motion en bit in på denna vintern för oss.

.......................................

För att koppla bort det så tog jag med mig Ewelyn till lekparken ett par timmar och passade även på att gå till Happy som hade kampanj på höst/vinterjacka.



Denna jacka blev det, vadderad och lång :-)



Fin fin mössa



Mörka jeans, passar bra nu i höst.. Köpte även en blus med =)

Helt sjukt att jag kom i storlek S :-O Nu får jag inte gå ner mer i vikt...



Dagtillskott och Cerazette och duschtvål blev det med..

..................................

Ikväll ska vi äta mat från Thai Hoa, tog dom pengarna som jag fått för lite kläder jag sålt :-D

Mys ska det bli! Får väl se om jobbet ringer senare ikväll eller imorgon. Har satt upp mig hela helgen.

Men har dock fått en tid nästa Torsdag så bättre än inget.

Ha en trevlig kväll! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0