ONSDAG

Känner mig riktig effektiv idag. Gick upp skapligt, kilade över till Tessan på en kaffe. Har börjat lite smått igen, kan inte dricka några mängder, men en kopp då och då är riktigt gott.Som jag längtat. Sen bar det hemåt, fixade lite käk. Pommes och korv =) Lätt och smidigt. Joel gick till affären och handlade, köpte jordgubbar till mig så det har jag svullat i mig idag ;)

Hunnit med lite städ. Dammsugning och skurat golven, vattnat blommor, diskat och bäddat rent. Energin kom som en blixt från ovan förut, kändes lite motigt, men när jag väl satte fart så gick det undan. Jag får konstigt nog mer energi när gubben inte är hemma.

Sitter nu här med nymålade naglar, korta och delvis uppätna av mig själv. Inte så fräscht, men en ful ovana jag har. Skulle gärna vilja gå och fixa mina naglar nånstans, men kostar ju en del. Tips någon? :) Tacksamt.

Jag har lite disk kvar som jag vill få undan ikväll. Tycker inte om att vakna på morgonen och se en massa disk. Kvart i sex är jag uppe och klockan sju börjar jag jobba. Känns bara bra nu. Har nästan längtat, skönt att timmarna går fort och jag känner mig nyttig. När jag ingenting gör får jag snabbt känslan av att känna mig onyttig, som att jag är lat och borde göra mer. Jag vet, jag är lik min farmor. Kanske inte lika pedant, men det är inte långt ifrån =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0