Lördag



Igår kom mamma och hämtade Ewelyn vid halv tio, tänkte då att jag skulle passa på att ta en skön, lång, varm dusch. Så jag smörjde på med hårnborttagningkräm, väntade ett par minuter och ställde mig i badkaret.

Vad händer då? Det kommer inget varmvatten och är då alltså svinkallt och strålen var minimal. Jag kan duscha kallt i värsta fall om jag måste, men det var iskallt och värkte nåt så alldeles. Så jag hoppade ur och svor för mig själv. Vad fan ska jag göra nu? Det sved och blev rött, FAN FAN FAN..... Ursäkta svordomen, men dom ordvalen var snällt i jämförelse av vad jag egentligen sa och tänkte.

Håret var jätteflötigt och jag var verkligen i behov av en dusch och det viktigaste, kunna tvätta bort krämen.

Jag tog då våtservetter och fick bort det mesta, men det luktar ju pyton det medlet. Hade dessutom bestämt att möta upp Linda på stan, gå till Kicks för att hon skulle köpa en ny foundation och jag skulle in på systemet och handla lite tills ikväll eftersom det är Singstar-kväll med jobbtjejerna.

Jag gick ner och hoppades att jag inte skulle träffa på någon som jag kände, finns inget värre när man känner sig skitig och helst bara vill krypa under täcket och inte synas =)

Vi gjorde våra ärenden och hälsade på Lindas bror och pappa som jobbar på ett bygge här i Mjölby och sedan gick vi upp till Linda och drack kaffe.

När klockan närmade sig halv tre så började jag bli lite orolig, Joel slutade kvart över två och skulle hämta upp mig på vägen. Väntade en stund till och sen ringde jag. Då svarar han med en trött röst och jag frågade vad han gjorde ;-) Han hade lagt sig en stund för att vila och glömt bort mig. Vilken härlig sambo man har, glömmer mig och somnar =) Ja det är lätt hänt!

Vi bestämde iallafall att jag lika gärna kunde stanna kvar en timme extra och så kunde vi skjutsa upp Linda till Mc donalds på vägen hem, det regnade så hon var tacksam. Sedan åkte vi raka spåret hem, med lite besvikelse över vädret eftersom vi verkligen ville göra något.

Jag hoppade in i duschen, äntligen. Inte en minut för sent. Gjorde mig iordning eftersom klockan tickade på och vi stod i valet och kvalet om vi skulle ta en hemmakväll eller hitta på något annat. Hungriga var vi också.

Vi beslutade oss för att åka och äta något. Tog bilen och klockan var strax efter 6 och kom på att motorcyklarna brukar ju köra ifrån Linköping vid den tiden, är ju lite av en tradition att kolla på dom. Vi stannade till i Vikingstad bland alla andra som stod i rondellen och väntade. Det blev lite uppehåll som tur var.

Det var långt ifrån så många motorcyklar som det brukar vara när det är fint väder, men fanns många fina bikar att glutta på.

Vi åkte in till Linköping och gick in på en indisk restaurang, Yogi som ligger på Platensgatan och som man hört ska ha god och stark mat. Vi hade turen att det fanns bord. Vi tog varsin kycklingrätt med ris till och kaffe och en banana suprise, himla gott! Det var så mysigt. Inte varje dag man får sitta på en restaurang, bara vi två och njuta av stämningen. Det rekommenderas varmt!

En stå framför en stor brasa hör ju till Valborg så vi åkte till Berg, vädret blev bra och var faktiskt riktigt behagligt där ett tag. Träffade på mormor och hennes man.

Sedan brassade vi hemåt, satte på en film och hade myspys!




När jag vaknade idag så kände jag mig inte alls peppad på att gå ut ikväll, dricka eller sjunga Singstar. Dessutom kommer Ewelyn hem idag och jag vill bara vara hemma och mysa. Det jag köpte på systemet får sparas till något annat tillfälle. Imorgon kommer även min bror hit och jag vill inte vara bakis och trött.

Ringde mamma för en stund sen och dom hade precis badat snuttan. Fick så gulliga MMS bilder igår när hon satt och åt och så berättade mamma att dom varit vid ån och kollat på kanadagässen, men hon blev lite rädd för dom,  men sedan hade det kommit fram en liten hundvalp och då blev hon glad =)

Saknar henne så skönt att hon kommer hem snart.

Ska pussa på henne henne miljoner gånger sen när hon kommer hem. Vi fortsätter Lördagen med samma goda anda. Det blir alltid vad man gör det till. När man gör något sånt här tillsammans så håller man verkligen brasan vid liv, det uppstår en liten extra gnista som kommer glöda ett tag framöver nu.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0