Jobbat

Igår gick det bra på jobbet, förutom att vi fick så extremt många externa larm, alltså larm ifrån andra boende som hemtjänsten har hand om.



Jag skrev om det för längesen, men på den avdelningen ska man sköta 15 pensionärer och dessutom springa ner, närsom och genast. Man har 2 min på sig för att ta larm från andra boende som behöver hjälp och sedan ringa till hemtjänsten. För att sen springa upp igen och fortsätta med det man höll på med.


Så det går inte att vara en slashas vill jag lova. Haha!


Det gick bra ifall och så även idag. Jobbade med en kul, härlig människa som gått i samma klass som min mamma på gymnasiet :-) Så vi hade kul trots stressen. Hann till och med göra bakelser till dom gamla och det fick vi mycket beröm för :-) Vilken skrytmåns jag känner mig som nu, men att kunna gå göra det där lilla extra känns så bra tycker jag.


Har varit på Ica, höll på och slå ihjäl mig. Halt som sjutton. Köpte lite godis, chips och läsk. Vill ju känna lite att det är Lördag och dessutom är vi barnlediga. Men jag kommer nog somna som en gris i soffan sen ;-)


Eventuellt kanske det blir lite jobb imorgon med...


Joel fixar maten ikväll, potatisgratäng och lövbiff och en massa god sallad!!


Men disken den tar jag, tycker han kunde göra det också, men men lite ska jag väl göra även att jag jobbat :-)


Hoppas ni alla får en mysig kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0