Denna dag

Vid sju slog Ewelyn upp sina blå.. Efter frukost tog jag med henne till City Gross och handlade inför veckan. Det blev dyrt :-/ Förstår inte att det kan bli så mycket, visserligen vad det ju några kassar och blöjor, våtservetter och andra hygienartiklar som drar iväg, men ändå :-)

Hon var rätt snäll, men vill ju gärna plocka med sig saker på vägen ;-)

När vi kom hem så satt min kära pappa och hans sambo i soffan. Dom skulle hemåt efter att ha varit i Lettland på en miniweekend. Ewelyn sa "Mofa" flera gånger :-) Några gånger sa hon det ännu mer tydligt med r:en också :-D

När dom hade åkt så ropade hon efter honom så nog tycker hon det är skoj när dom kommer hit!

Jag provade en ny rätt idag. En pastasås med kassler, lök, paprika, krossade tomater och lite annat tjofs. Helt ok blev det och mycket kvar så blir väl dagens lunch imorgon :-)

Sen gick vi ner på stan igen. Köpte strumpor åt Joel, välbehövligt, men önskar han kunde ha vita istället för det är ludd ta mej sjutton överallt efter dom. Menmen.. :-)

När jag ändå var där så tog jag en kik på Lindex ifall det fanns något kvar på rean och det var lite snålt i Ewelyns storlek. Men ett par byxor och en tröja blev det och sen hade dom fått in en massa nytt och givetvis kunde jag inte stå emot. Så det blev ett par jeanstights och en tunika på köpet :-)

Hon har rätt dåligt med kläder då mycket har blivit för smått och uttvättat så är absolut inget onödigt, men det är också svårt att hålla sig för det finns ju så mycket fina flickplagg..

Efter det så gick vi ner till lekparken och Ewelyn fick en risifrutti som hon smaskade i sig med god aptit. Det var en del barn där som hon lekte lite med och sen kom även min väns sambo och dotter så pratade lite med dom.

Nu är ledigheten slut. Imorgon börjar jag jobba igen. Dock en kort vecka men ändå två fulla dagar.

Men känns bra för fick ett sms av en jobbarkompis som skulle köpa med sig varsin sallad till oss som vi ska mumsa på om tid finns ;-)



Bilden gör sig inte rättvis för hon hade kul i lekparken :-D Och när jag skulle knäppa av nästa bild så tog batteriet slut, därav  endast denna jag har för dagen.

Ikväll blir det film-mys med sambon <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0