Amning

Fick hem min Mama tidning häromdan och då stod det om mammor som ammar sina förskolebarn.

Jag tycker att man få göra som man vill, man bestämmer över sig själv och sina barn. Men om jag får tycka till om denna sak så berör det mig negativt. Jag tycker faktiskt att det går till överdrift och en gnutta "äckligt".

Jag ammade Ewelyn i 4 månader. Hon är inte mer sjuk än andra barn, faktiskt mindre om man jämför med dom som ammat sina barn längre.

För mig vad det självklart att amma. Jag hade bestämt mig långt innan Ewelyn kom att går det så ska jag amma. Det gick bra och jag tyckte det vad mysigt. Ska inte sticka under stolen med att bröstvårtorna smärtade imellanåt, att man ibland kände sig som man inte gjorde annat och när mjölken rann igenom ilägg, bh och tröja ja då vad det mindre kul :-)

Att jag slutade vad inte för att det övervägde negativt utan det vad för att när vi började med tillägg så gick det så bra, Ewelyn tog både napp och flaska utan bekymmer och vi kunde hjälpas åt här hemma.

Jag ångrar mig inte en sekund över valet jag gjorde.



http://www.mama.nu/Gravid--baby/Vi-ammar-vara-forskolebarn

Nä, nu ska jag fixa lite här. Helene kommer på en kaffe om en timme!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0