Lördag 17 Sept.

Igår jobbade jag och direkt efter hämtade jag Ewelyn på dagis, det vad nog tur att hon fick ha med sig lite leksaker för det var bra tomt där :-)

Hursomhelst så hade det gått bra!

Denna dag har gått snabbt. Halv nio väckte jag Ewelyn och efter lite dusch och så, traskade vi ner till affären och köpte en blomma till farmor.

Efter Ewelyns lilla powernap så styrde vi kosan in mot farmor och herregud vad vi grosat. Lax, kokt potatis, kallsås, en massa grönt och sen blev det efterätt i form av pajer (rabarber och krusbär) med vaniljsås.

Inte nog med det så vad det kaffe och tårta ;-)

Vi firade farmor, mig och Ewelyn idag dom som inte kommer träffa henne innan hon fyller gav henne presenter, men farmor kommer sen ändå =)

Hon fick tillökning i docksamlingen, så glad blev hon. Dockor får hon väl aldrig för många av. Fast jag tror hon klarar sig nu :-) Sen fick hon två Hello Kitty filmer, visste inte ens att det fanns och sen en tunika och ett par fina tights.

Jag fick en fin blomma, trisslotter, och lite pengar som ska sparas till Berlinresan tänkte jag :-) Just det fick en fin karaff/tillbringare också, handgjord i glas, hima fin är den!

Nu i eftermiddag har vi plockat och grejat lite här hemma. Joel satte upp en hylla i datarummet som egentligen vad tänkt skulle sitta i Ewelyns rum, men får skaffa en till sen. Hon sover nu och vi håller på att få henne sova i sin säng igen då hon kommit upp till oss några nätter.

Som sagt det är supermysigt att ha henne bredvid sig, jag älskar det, men ingen av oss sover särskilt bra, hon somnar lätt i våran säng men sen håller hon på och bökar så jag tror det distraherar henne lite att sova mellan sin mamma och pappa :-) Det blir ju lite trångt med om man säger så och hennes ben far både här och där :P

Denna kväll blir lugn, har så ont i min mun, fått munblåsor igen och dom dyker upp som ett brev på posten imellanåt vid förkylning. Känner mig dock inte så förkyld förutom lite snorig näsa, menmen.. dom jäklarna vill infinna sig ändå.

Ja, det vad väl allt för mig denna dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0