Önskelista!?

Dagarna går fort. Snart är julen här. En längtan för dom flesta. Inte för mig. Jag har inte kommit i nån julstämning än så länge och jag försöker inte göra det heller. Denna jul känns bara så onödig. Fröken negativ är i farten, men jag känner bara "Blääh" kring alltihopa.

Fått flera förfrågningar om vad jag önskar mig. Känns som att jag har det mesta i prylväg, kläder har jag till förbannelse även att det är extra roligt att få nåt nytt på klädfronten. Jag har en karl som jag älskar mer än mig själv, jag har en familj som betyder massor, vi har en soffa att sitta i, en säng att sova i, ett köksbord att äta mat på, en mikro att värma överblivna rester, en kaffebryggare som gör världens godaste kaffe, en hårfön som ger håret volym, en dator... och massa mer därtill.

Sen finns det dock saker som jag önskar mig.  Jag tror inte på tomten och heller inte på Gud så ja, då finns det ju bara familjen och vännerna kvar som kan ge med det jag vill ha. Men om det nu är sådana saker som jag önskar mig som ingen på denna jord kan hjälpa mig med då? Ja då får jag ta saken i egna händer. Hur det nu skulle gå till?

- Ett bättre självförtroende
- En snyggare kropp, då ingår det mesta från topp till tå.
- En hårförlängning som kostar multum och som jag får drömma om länge, länge till....
- En bil såklart, en egen liten skrutt som jag kan åka i. Snart så ;)
- En karl som kan sätta sig in i hur jag som tjej kan känna mig vissa dagar med hormoner och skit. Än så länge har ingen karl kunnat det.
- Pengar, en massa pengar som jag kan stoppa under huvudkudden eller varför inte sätta in på ett konto till framtiden.
- Laserbehandling för mina ögon, så jag slipper använda glasögon och linser.

Listan kan göras lång. Jag vet att jag överdriver massor, men om man nu frågar om vad jag önskar mig tycker iallafall jag personligen att jag har rätten att säga precis vad jag vill :)

Nä, jag ser inte julen som enbart onödig och jag uppskattar alla mysiga stunder och Kalle Anka på julafton även om jag kanske inte vill erkänna det alltid. Jag älskar tomtegröt, och glögg är himla gott! Julen kommer spenderas på jobbet.

Vad önskar du dig?



 


Kommentarer
Postat av: Brinken

Jag önskar mig en vit jul och inget mer :D att alla mina nära o kära ska få vara friska o va glada =)

2008-12-10 @ 21:26:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0