Lilla Mamma

Fy så hemskt.. 
 
Jag som inte skulle skriva nåt mer inlägg ikväll, men nu blir det ett till där jag delar med mig av mina tankar och känslor.

Igår när jag kom hem från jobbet så berättade Joel att mamma låg på sjukhuset. Det knöt sig i hela magen. Vad har hänt Vad gör hon där? Är det allvarligt? Har hon ringt? Hur mår hon?

Joel sa att mamma hade ringt från sjukhuset och att hon låg inlagd med dropp. Hon var helt utmattad och var tvungen att ringa ambulsen. Hennes mage har krånglat och hon har spytt som en kalv både från munnen och från det andra hållet.

Min mamma har ulcerös kolit, en tarmsjukdom som kommer i perioder. Denna gång var hon helt färdig. Längesen hon fått ett sånt anfall. Så trött och dan har hon aldrig varit sa hon. Stackars, inte nog med att hon har denna sjukdom så lider hon dessutom av diabetes.

Ringde mamma så fort jag fick chansen och hon lät helt färdig i telefonen. Gått ner flera kilon, äter knappt. Sover dåligt. Dom tar en massa prover på henne nu och dom har röntgat.

Även att mamma och jag inte alltid kommer överens så står hon mig nära. Mamma är alltid mamma och bandet mellan en mor och hennes dotter, ja det är verkligen starkt.  Jag hoppas att hon får komma hem nu i dagarna och att hon nu får vara sjukskriven ett tag ifrån jobbet.







Kommentarer
Postat av: Brinken

Hoppas hon blir bra fort!

2008-11-02 @ 23:39:28
URL: http://beegone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0