På bättringsvägen

Klockan är redan tolv, och jag sov till tolv idag. Vaknade visserligen flera ggr, sen somnade jag om. Skulle ha jobbat idag, men kände igår kväll att kroppen strävade imot. Ingen ork, ingen lust, ingen energi... Magen strulade, illamåendet kom ifatt och spykänslan var framme. Tvingade mig själv att sätta hälsan i första rummet för en gång skull, även om hjärnan ville en annan sak.

Så idag har jag varit hemma och bara vilat. Fick lite ångest med tanke på timmarna som jag går miste om, men hellre att jag stannade hemma och tog igen mig.

Behöver en till dag känner jag även om jag känner att denna dag har varit bra för mig. Imorgon måste jag till Arbetsförmedlingen för att få en stämpel. Annars inga pengar och dessutom så måste jag ta tvätten eftersom gubben sover. Utöver det så ska jag försöka ge mig själv en spark i baken och lägga i sista växeln, för nu är det mycket som händer i veckan. Jag måste bli bättre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0