Sanningens ögonblick

Att vara ärlig tycker jag att man ska vara. Det är en viktig egenskap som alla borde ha. Sedan kan man ju ifrågsätta både det ena och det andra om vad hur vida situationen är och vad det handlar om. Jag tycker dock att det är helt ok med en vit lögn om det underlättar och om det känns rätt. Vad gäller otrohet så kan jag bara tala för mig då jag personligen aldrig har varit det och jag kan nog med handen på hjärtat säga att jag aldrig direkt blivit utsatt för det.

Har jag träffat bra killar, har relationerna varit bra eller beror det på att jag själv är ärlig?

Jag avskyr otrohet, allt som har med det att göra faktiskt. Jag skulle aldrig kunna tänka mig kunna vara det och på så vis utsätta min sambo för att vänstra. Jag skulle därmed inte tolerera att han var det mot mig. Jag kan i nuläget inte sitta och säga om det nu skulle ske om jag i det fallet skulle vara stark nog att förlåta och gå vidare som ingenting hade hänt. Glömma och förlåta är väl inte riktigt min melodi då jag har lätt för att vara långsint och har jag blivit sviken så läker aldrig såren oavsett dagar och år.

Om jag skulle kunna ställa upp i ett program och blotta hela mig själv inför en massa tittare?! Nja, Både ja och nej på den frågan. Pengarna skulle sitta fint, men när jag tänker efter så kommer sanningen ifatt en förr eller senare....Oavsett om jag beslutar mig för att göra det frivilligt in real life eller om ödet knackar mig på ryggen.


Va ärlig. Det tjänar du på.


Kommentarer
Postat av: Brinken

Klokt och bra inlägg :D skriver som en riktig aftonbladet skribent =)

2008-11-17 @ 17:57:42
URL: http://beegone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0