Kändis

Var en sväng i Linköping idag, känns som mitt andra hem då jag tillbringar mycket av min tid där. När jag gjort mina ärenden så hoppade jag på pendeln hem för att snabbt gå ner till Arbetsförmedlingen (kallelse). För det första var jag för tidig så jag fick sitta och vänta ca 20 min. Men var ingen mening att gå hem. Sen blev det min tur och jag visade upp dom fåtal papper som jag hittat, har inte orkat rota i källarn ännu. Det dög iallafall och jag har fått mer tid på mig. Dessutom ska jag söka ett jobb tills sista Januari. Samma regler för alla oavsett om man är helt arbetslös eller timvikarie som i mitt fall. Dom kunde även erbjuda en praktik på valfritt ställe om jag ville prova på nåt annat. Visst det känns lockande, men kommer bli mindre i plånboken då och pengar är jag just nu i stort behov av!

Och mitt i allt när jag stod på station så såg jag en kvinna som såg väldigt bekant ut, och jag blev tokig av att jag inte kunde placera henne. På tåget hem funderade jag så det knakade och VIPS kom jag fram till att det var hon som spelar Polischefen, eller vad man säger i Beck-filmerna. Hörde på rösten att det var hon.

Väl hemma, hungrig som en gnu så tillagade jag lax i ugn och kokt potatis med romsås. Mums =) Sen åkte vi och handlade lite glutenprodukter, fasen va dyrt det är!

En sak till. Jag har sån träningsvärk i armarna. Det är hemskt. Hoppas det går över när jag kommer igång. Tror musklerna fick en chock ;) Muskler och muskler, hehe lutar mer åt gäddhäng =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0