Lonely





Just för tillfället så känns dagarna som en berg och dalbana för mig. Ena dagen mår jag hur bra som helst, jag är glad, positiv, har massor energi och skrattar. Ena dagen känner jag mig deppig, ledsen, trött, orkeslös och som den tråkigaste människan på denna jord.

Jag känner mig ensam, osäker. Ja, jag känner mig som att jag helt enkelt är ensam om att känna såhär. Att jag är den enda människan som hamnar i grå dagar och inte ser ljust på tillvaron.

Varför ska dessa tankar, hormoner förstöra vissa dagar? Varför kan man inte alltid le och vara glad. Vara nöjd för det man har istället för att dra ner sig och tänka på det man inte har.

Man ska ju faktiskt vara nöjd med sig själv och det är jag. Till viss del. Jag är elak mot mig själv, istället för att berömma mig själv och ärligt säga att "Jag duger som jag är".

Man ska fokusera på allt det braiga i livet, tänka framåt, ha mål, ta hand om sig själv och klappa sig själv på axeln. Istället nedvärderar jag mig själv.

Nä, om jag skulle ta och ställa mig framför spegeln. Känna mig lite fånig och ge mig lite positiv feedback.

Jag har ingen modellkropp, heller inte långt fin hårsvall, ingen solbränna, inga kritvita tänder och heller inte miljoner på kontot. Meeeeen.... Jag är mig själv, i alla lägen (för det mesta iallafall) och jag är Malin tjejen med det dåliga självfötroendet. Det får jag leva med, träna upp för att en vacker dag så kommer jag kunna säga att jag älskar mig själv :) :)

Kommentarer
Postat av: mysteria

Vissa dagar är en berg och dalbana för dom flesta. I synnerhet om man har mycket omkring sig som jag vet du har.

Man får inte ta livet för hårt. Det är bara den här gången det gäller, det kommer inga andra chanser. Gör det som känns bra -skit i det som inte gör det.

och det som befinner sig i mitten ska definitivt ta´s med en rejäl klackspark. Lås inte upp dig på småsaker, eller stora saker heller. Stäng av känslorna ibland och skit i det bara! Sluta bry dig!



Hur kan du inte älska dig själv? Du måste vara lite knäpp faktiskt! Du har allt man kan önska sig, jag kommer inte på nått som fattas, inte en endaste liten sak hörru!



Omfamna det bra, ta det mittimellan med en klackis och skit det dåliga!

2009-01-27 @ 06:47:09
Postat av: Anonym

Vissa dagar är en berg och dalbana för dom flesta. I synnerhet om man har mycket omkring sig som jag vet du har.

Man får inte ta livet för hårt. Det är bara den här gången det gäller, det kommer inga andra chanser. Gör det som känns bra -skit i det som inte gör det.

och det som befinner sig i mitten ska definitivt ta´s med en rejäl klackspark. Lås inte upp dig på småsaker, eller stora saker heller. Stäng av känslorna ibland och skit i det bara! Sluta bry dig!



Hur kan du inte älska dig själv? Du måste vara lite knäpp faktiskt! Du har allt man kan önska sig, jag kommer inte på nått som fattas, inte en endaste liten sak hörru!



Omfamna det bra, ta det mittimellan med en klackis och skit det dåliga!

2009-01-27 @ 06:47:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0