ONSDAG

Klockan är snart åtta, timmarna har gått i rasande fort sen jag klev innanför ytterdörren. Idag hade  jag ett mastodonpass på jobbet, 7-16. Det var segt. Speciellt på eftermiddagen, då kändes det som nån hängde i visaren.

Denna dag började inte bra. När jag skulle in till omklädningsrummet och låsa upp med taggen så var den puts väck! Åh, nej! Var sjutton hade den tagit vägen. Letade och letade, i handväskan i skåpet bland kläderna, hemma i hallen, i tvättkorgen ja i stort sett överallt där jag trodde den skulle kunna vara. Men förgäves. Pratade med dom på jobbet och fick till svar att dom inte kunde ge mig en ny förrän på Måndag. Fan, tänkte jag. Jag jobbar ju imorgon ett kort pass, på Söndag och börjar tidigt på Måndag och då måste jag ju komma in, eftersom jag ska ta rapporten. Inget och göra åt.

Sen gick jag in på Facebook och en jobbarkompis såg min status, frågade vad det var och jag sa att jag tappat bort min tagg. Då sa hon att det låg en uppe på brevlådorna vid en av ingångarna. Aha, jag ringde jobbet nu på eftermiddagen och dom var snälla och sprang ner och kollade. Det var min tagg =) Måste nog va ödet, liksom av alla ställen och dessutom så är den ju faktiskt inte så lätt och se då den inte är färggrann. *Pustar ut* Att en sån liten sak kan göra att man mår kass. Hatar att slarva bort nycklar, plånbok etc. Sådana viktiga saker som man bara inte får tappa bort.

Förutom det så har dagen varit bra. Joel åkte och handlade förut, snäll som han är så slapp jag följa med. Käkade lax i ugn och färskpotatis =) Och har nu marinerat köttet och dylikt som vi ska ha med oss till Öland imorgon. Åker hem på Lördag igen. Jag ska ju jobba på Söndag en heldag, enligt schemat. Det kommer gå prima. Jag intalar mig det =)




Våran mini-semester på Öland, två dagars ledighet tillsammans :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag har en babysitter som vi bara haft till minstingen, den e beig. ja ska kolla så den fortf e hel bara men annars kan du få ta den om du vill??

kram

2009-07-13 @ 13:48:49
URL: http://supersylt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0