TORSDAG

Igår hände det inte alltför mkt här hemma, Joel monterade nya kökslampan och jag slöade mest ;)
Gick över till Tessan en stund på kaffe & melon, och hon visade sin förlovningsring. Glad för deras skull. Nu fattas det bara att jag får en på mitt finger :)

Bebis sparkar för fullt, fick in en rejäl träff på sidan häromkvällen. Nästan så att jag hoppade högt i soffan. Ont gjorde det, och den blir bara större och större så lika bra att man vänjer sig =)

Idag var jag i Motala hos barnmorskan och gjorde glukosbelastning. Fick ett stick i fingret, drack två glas sockerlösning (nära spy!!!) sen satt jag i soffan där och väntade i 2 timmar innan detr var dags för det sista sticket. Allt gick vägen, jag har inte diabetes som mamma. Skönt och veta att sockret var normalt.

Under tiden hade min snälla barnmorska bokat tid för undersökning av magmått etc. Allt var helt normalt. Mage, blodtryck, hjärtljud etc. Ställde mig på vågen och jag har gått upp 10 kg, fatta 10 kg! Hehe, jag känner mig inte så tjock mest svullen och klumpig. Men att gå upp i vikt hör ju till och jag lär ju inte bli mindre nu veckorna som går :)

Har även fått tider för föräldraförberedelserna och vi har bestämt här hemma att vi ska gå =)


På hemvägen stannade vi till på Ulfåsa möbler och Joel hittade ett billigt vin-ställ(whiskeyställ) för 125 kr. Som hittat! Sen såg jag soffbordet som jag vill, men det får tyvärr lite dyrare.... ganska mycket dyrare.... Drömma kan man ju alltid göra så länge :)

Ikväll blir det grilla i kolonistugan med pappa, hans sambo, farmor och farfar, pappas sambo bror och respektive, Joels mamma och jag och Joel =) Så vi blir några stycken. Grillat är bara för gott!

Apropå magbild, det kommer.. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0