forts Onsdag

Illa, illa jag mår illa!

Allvarligt talat, det känns som första graviditetsperioden kommit igen. Trött och mår lika illa som Uggla. Försöker att äta lite då och då, brukar hjälpa, men inte idag/ikväll. Det enda vettiga jag har gjort idag är att ha grejat med lite papper och rensat lite i badrummet. Det tar emot att kasta sånt som man knappt använt, men saker och tings hållbarhet håller ju inte i all evighet. Sen tar det bara en plats, plats och utrymme som vi inte har här på Lagmansgatan. Snart kommer alla babyprodukter infinna sig i badrummet, ja då blir det fullt :)

Fick hem Östgötatidningen nu ikväll, eller var det Linköpingsposten.. nae, det förra stämmer nog. Älskar husannonserna och det gör mig bara mer taggad att spara. Ja, det tar sin tid man varje krona kommer gå till nåt bra och vi ska fixa det, är taggade till max här hemma även att det säkerligen kommer bli mer slitsamt vissa månader. Men så skönt att det rullar på och inte för och skryta så rullar det på bra, men man får kämpa för det. Vi vill ju flytta till hus, hitta drömkåken och den perfekta trädgården. Vi har inte börjat leta, men det kommer. Tänker inte ta första bästa heller och ångra oss, nä där vill jag bo så länge jag lever sen om nu drömmen blir till verklighet och om kärleken håller :) Det är sånt man aldrig kan veta, även att man vill och att allt känns rätt så kan allt hända, utan förvarning och utan betänketid.

Jag älskar drömmar, tålamodet kan vara i vägen ibland då jag vissa dagar bara känner att ingenting händer. Men det gör det och snart blir en dröm sann. När vår bebis kommer till världen! Jag känner en så oerhörd trygghet med allt att jag själv blir förvånad. En trygghet som verkligen är behövlig just nu med alla hormoner. Kollade förlossningskliniken förut och började helt utan förvarning gråta.. det kom fler och fler tårar som att jag bröt ihop eller nåt. Jag är så känslig! Tur jag har en karl som orkar stå ut med mig och mina graviditetshormoner ;)





Kommentarer
Postat av: Bodil

Jaa,se hormoner...när bebis är ute kommer andra hormoner, men det är helt normalt.Kram på dig gumman/mamma

2009-09-09 @ 22:38:46
Postat av: jennifer

Jag började med gråta, men de va för ja tyckte de va hemskt vissa stunder :D hehe. Och som din mamma skriver, sen kommer de andra hormoner. Ja trodde de va ja som va konstig som satt o grät omvartannat o sen nästa stund kände mig som världens lyckligaste o gick på moln. Men nu efteråt har man ju prata med andra mammor om hur otroligt vanligt de är. Man får ha lite större acceptans med sig själv ett tag :)

2009-09-10 @ 07:38:42
URL: http://jeenniifer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0