Tisdag

Igår hann jag inte med nåt bloggande, ja vissa dagar så går det i ett och igår var typ en sån dag. Satt i telefon till banken, alfa-kassan etc. Gick ner till torget och aktiverade mitt kort, trodde inte jag skulle kunna gå ner på grund av ryggvärk, men det gick. Envis som man är. Nu funkar det, får bara hoppas på att det finns några pengar på det.. hmm.. :)

När jag fixat kortet satte jag mig på pendeln, fick sån värk i magen att jag nästan blev kallsvettig. Tankarna bara floerade i skallen. Tänk om vattnet skulle gå? Vad gör man? Hoppas jag är framme snart! Det gick över bara det att jag blev tokig på en kärring som satt mittemot mig och stirrade. Hade lust att säga nåt, men jag är för mesig.

Mamma och jag hade en bra dag, käkade en god lunch som hon fixade ihop. Utan socker i, eftersom hon har diabetes. Nyttigt och bra! Sen tog vi en promenad, och småpratade lite. Toppenväder, solen sken starkt. Vi satte oss på en bänk, men vi blev för varma så fortsatte gå istället. Sen tog vi en smörgås och lite grönt te, det smakar alltid så mycket bättre hos andra än hemma av nån konstig anledning. Vi kanske ska ses på Fredag, tanken är att inhandla lite saker från Apoteket, amningsinlägg, bindor, lite annat smått och gott som jag kan packa ner i BB-väskan. Mamma får ju lite rabatt också så jag hoppas att vi kan ses nåt då. Annars får jag betala vad det kostar ändå.

Nu ska jag ta nåt och dricka, diska upp lite, bädda, klä på mig.. Sen i eftermiddag är sista gången på föräldrautbildningen och då ska vi prata mestadels om vad som kan ske med depressioner och sånt. Jag vet några som mått jättedåligt efter dom fått barn, och Joel har också en kompis som varit med om det och det var ett rent helvete för dom. Nu får vi hoppas att det inte händer oss, men man vet aldrig och det ska faktiskt bli intressant.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0