Morgon pigg dotter, men en trött mamma...



God morgon :)

Typ såhär såg det ut nu på morgonen, en pigg och pratglad dotter som vägrade somna om och buffrade i sängen, hamnade under spjälskyddet, slängde i väg kudden, lade sig på diagonalen på kortsidan av sängen och nappen var inte god.

Ja hon försökte minsann med alla medel för att få komma upp. Lade över henne i våran säng, tänkte att hon kanske somnar om, men som vanligt så gick det inte. Ska hon sova så är det att sova ensam som gäller. Ytterst ytterst sällan så har hon somnat bredvid mig. Dom första tre månaderna sov hon bredvid mig,  men sen hon började sova själv så är det det som gäller. Det är ju i och för sig positivt. Men en del trötta mornar så hade man ju önskat att man kunde få sova nån timme extra tillsammans på morgonen.

Uppe är vi. Ewelyn sitter påklädd och halvsover i babysittern framför "Nyhetsmorgon", jag själv sitter i soffan med laptopen i knäet med morgonrocken, flottigt hår och skitiga glasögon.

Idag skulle Joel åkt cross, men en i hans gäng var sjuk så dom ställde in det, vad vi istället har tänkt att göra vet jag inte. När jag vaknade hörde jag att det regnade ute och vad väderprognosen säger resten av dagen, det vet jag inte heller.

Ikväll har jag bokat in tre timmar i tvättstugan, jackan ska tvättas och eventuellt lite annat smått också.

Nu skulle en kopp kaffe sitta fint, ja det får det bli. Dagens viktigaste, utan kaffe blir jag inte människa..!


Puss och kram skumbanan ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0