Saknad

 

Ja ibland kan även jag vara lite sentimental..(heter det så?)

Sen igår har jag tänkt mycket på min gammelmormor som tyvärr inte finns ibland oss. Hon var en stark, driftig kvinna med stort hjärta, men med mycket envishet och en stark vilja. Som min farmor :)

Jag tänker då och då på henne, vissa stunder lite mer. Speciellt nu när man fått barn så hade jag önskat att hon fick träffa Ewelyn. Men hon kommer alltid finnas hos mig och med mina minnen, alla bra och många många stunder som man tillbringade tillsammans kommer inte glömmas bort.

Åh, vad jag saknar dig gammelmormor...



Vaknade idag av ett väder som var alltifrån fint. Snöregn och blåst! Vi har inte varit ute idag, det lockar inte. Men timmarna har gått ändå. Joels mamma kom och hälsade på en stund.

Jag har ringt till jobbet och satt upp mig på Fredag och Söndag, vi får se om man behövs och så har jag ringt och pratat med sjuksköterskan om min delegering, så det skulle vi fixa när jag kommer till jobbet. Känner att jag behöver komma ut socialt och få göra lite annat, det gör att jag får en helt annan energi plus att det blir några extrakronor. Håller tummarna nu att någon är sjuk eller vill vara ledig =)

Ikväll kanske Tessan tittar upp på lite kaffe. Skönt med lite sällskap :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0