Virrhöna

Inget städ blev det idag :-( Jag hade väl hunnit, så kan inte skylla ifrån mig... Men har tvättat mängder med smutstvätt, en överfull tvättkorg, två överfulla ikea-kassar (ni vet dom blåa) och mer än det ändå. Så nu har vi kläder igen. Joel började tvätta när han kom hem, snäll som han är. Men jag tog över när han var i Motala på speedwayen. Först tänkte jag ta bärselen, men tänkte att det var smidigare med babysittern, så hon satt i den och kikade =)

Jag gjorde ett tappert försök att försöka somna för lite mindre än en timme sen, men icke. Låg och funderade ifall jag verkligen hade låst in tvättstugenyckeln, så när Joel kom hem gick jag ner och kollade :)

Ja, jag är ju mer än virrig nuförtiden så allt kan hända och mer därtill. Det känns som jag tusen saker som snurrar runt i skallen,  men kan inte sätta fingret på nåt specifikt. Konstigt, I know!

Det är väl så det är när man är småbarnsförälder, fast jag var ju tankspridd och virrig innan också, men det har blivit värre sen Ewelyn kom =) Tur att man kan skratta åt det ibland, men det är alla gånger inte så roligt heller. Speciellt inte när man glömmer saker, vad man gjort och vad man har sagt. Häromdagen höll jag på att ta ögon make ups removern på tandborsten istället för tandkräm och jag tar fel på dagar. Ringde farmor en Tisdag, men trodde det var Måndag. Ja, lite skrämmande är det.

Jag behöver kanske tagga ner lite eller så får jag bara acceptera att det är sån jag är helt enkelt. Som tur är så gör jag ju inga fel på jobbet, för det skulle få oönskade konsekvenser och jag är väldigt fokuserad vad gäller allt med Ewelyn, hmm... Någon som känner igen sig kanske?? Snart går jag väl ut med tröjan ut och in eller bak och fram och förväxlar väl linserna så jag inte ser nåt heller....

Lite roligt när jag läste att Veronika, en barndomskompis syster till mig hade kommit på sig själv på stan att hon tagit mascara enbart på ena ögat. Haha, ja hon har två barn =) Det blir nog så när det flurerar en massa saker hit och dit.

Och samtidigt ska man vara en "supermorsa" läste jag i en föräldratidning. En del tyckte att det begreppet framställdes negativt och till viss del kan jag väl hålla med. I våra barns ögon så är vi ju bästa mamman på alla tänkbara sätt och som hon som håller i babysången, var och en är ju expert på sitt barn och känner sitt eget barn bäst. Det håller jag med om.

Gå gärna in och läs min mammas blogg. Den inspirerar mig lika mycket som hon är just, min mamma. Hon skriver rakt ifrån hjärtat och är ärlig.

www.bodilandersson.blogg.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0