Vardag



Den här minen gör hon ofta :-) Speciellt om hon har sikte på något ;-)

Jag gjorde likadant när jag var liten.

Idag är det Måndag igen. Ewelyn och jag promenerade ner till Egirs medan Joel tog bilen eftersom han skulle till Anderssons Elektriska och lite efter. Därefter tog vi en långpromenad ute i det fina vädret.

På väg dit blev jag stoppad av Östgötatidningen som frågade om jag skulle rösta i valet och även en bild tog hon på mig. Good damn! :-) Efteråt så tänkte jag på att hon kanske uppfattade mitt efternamn fel, för jag såg inte vad hon skrev och hon frågade inte efter stavning. Men det gör ju inget... =)

Vi har nu skrivit på kontraktet till lägenheten och till ett nytt garage!

Jag frågade lite om vart man kan ställa barnvagnen, när vi var och kollade på lyan så stod det några vagnar precis innanför under trappan, men det känns lite osäkert. Ja, jag litar inte på folk. Är rädd om våran vagn.

Hon skulle kolla upp det, annars får jag köpa ett megastort lås till den ;-)

Hon sa nu att vi kanske inte får omtapeserat i vardagsrummet, eftersom den inte var skadad.. Ja, vi får se. Skitsamma faktiskt. Det är ju inget direkt fel på tapeten, men det finns ju snyggare om man säger så.

Det blir nog bra. Jag vill börja packa, känner mig så ivrig men det är ju bara i positiv bemärkelse.

Det mesta känns prima ballerina faktiskt. Jag kan dock inte sticka under stolen med att jag imellanåt för den jäkla jobbångesten på mina axlar, det tynger mig fruktansvärt mycket vissa stunder. Jag vet inte vad jag ska göra, men likadant är det varje år, efter sommaren så brukar det vara lugnt med jobb.

Det vore bra och behövligt med lite extrapengar nu, men va gör man? Jag ska inte klaga, men det gör faktiskt en hel del när man får lite mer pengar som man inte räknat med, för dom växer ju inte på träd precis.

Har hittat ett fint bord på Ikea nu förresten. Blippade lite på nätet förut. Tror vi missade det när vi va där. Ett vitt fyrkantigt är det. Orkar inte fixa bild nu, men gör det kanske senare sen eller imorgon.

"Det är DU själv som bestämmer hur Du vill att andra ska uppfatta DIG, det är DU som bestämmer över hur DU vill leva DITT liv och det är DU som avgör vad LYCKA är för DIG"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0