Banangröt

Igår så köpte vi hem gröt till Ewelyn. Vi har ju provat lite allt möjligt nu, det finns verkligen en uppsjö av olika sorter och jag tänkte faktiskt göra lite själv sen och frysa in. Nu smakar hon ju mestadels och då går det ju inte åt så mycket, men när hon kommer äta mer så blir det nog att tillaga lite eget, det är ju inte svårt om man  har en mixer.

Pratade med mamma förut och hon bakade en massa bullar till dopet, snäll mamma som ställer upp när jag egentligen tycker att hon borde vila. Ja, mamma det behöver du. Men det ligger nog i våra gener att vi vill hjälpa varandra och pyssla. Hennes bullar är ju grymt goda också!

Jag har hittat ett recept på en daimkaka som jag ska göra i veckan och bjuda någon älskvärd själ på? ;-) Roligare att baka om man kan bjuda :) Annars har jag varit fruktansvärt dålig på det sista tiden, när jag var gravid så fick jag mina ryck och gjorde allt möjligt, likaså innan graviditeten, men är det lathet eller tidbrist nuförtiden? Hur som helst så är det inte mycket som slår hembakat bröd.

Dags att dricka upp kaffet och sen plocka in lite tvätt sen igår, jag vet bara inte vart jag ska få plats med allt då vi har en uppsjö av "Ewelyn kläder". Hon skulle behöva en egen byrå. Kanske dags att prioritera en sådan. Vi får se när allt är betalt och om suget finns att dra in till IKEA, det ska ju monteras ihop också och tålamod till Ikea möbler har varken Joel eller jag ;-) Någon mer som känner detsamma? Det är ju miljoner skruvar och muttrar.

Slutbloggat för idag.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0