Kvällen...

Ja tredje inlägget idag, har hon inget annat att göra tänker ni? Jo faktiskt, men jag har hunnit med det jag ska idag. Det som var tanken och ägnat Ewelyn mycket tid. Nu sover hon som en liten gris, det är så skönt att hon somnar utan gnäll nu. Hon brukar bara vakna till en gång, men väldigt sällan. Bara hon kommer in i djupsömnen så kan inget störa henne :-)

Jag skulle kunna göra storkok, skura hela lägenheten, damma av mattorna och mer därtill, men jag är ingen desperate housewives utan gör det som faller mig in. Känner inga måsten, det är så skönt. Har slutat ställa krav på mig själv och håller man bara efter så blir det inte så stökigt. Imorgon ska jag träffa Linda som sagt, ska bli trevligt. Vi ses för sällan då hon jobbar som hon gör, men vi tar vara på dom stunderna vi ses. Pratar och har kul!
Vi har känt varandra länge och delat glädje och sorg, nu låter det klyschat kanske, men det är faktiskt sant. Vi pratar om allt och mer därtill. Hon är så lättsam och jordnära, såna människor gillar jag. Hon dömmer ingen och man kan vara sig själv, det är jag ju alltid ioförsig, men det är skönt att man kan ses och bara vara. Och vi gillar kaffe ;-)



Min VÄN

Förresten läste i Östgötatidningen idag att det är fler pappor som väljer att vara hemma. Joel har sagt flera gånger att han skulle kunna tänka sig att vara pappaledig, eller att man skulle kunna dela upp det. Det låter kanske enkelt, men det handlar ju om hur det ser ut på arbetet och även en ekonomisk fråga tyvärr. Vi skulle förlora på om han skulle vara hemma istället för mig, det skulle bli plus minus varje månad.

Jag gillar att vara hemma och vet att han klarar av det. Känner en trygghet för han är en bra pappa och tar väl hand om sin lilla sessa.

Jag står fortfarande fast vid mina planer om att plugga senare sen, OM och jag säger verkligen OM jag inte skulle bli erbjuden ett toppenjobb såklart :)

Nu lovar jag att det inte blir nåt mer inlägg ikväll...

Natti Natti...


Kommentarer
Postat av: mamma

Så sant, man ska vara rädd om ärliga och nära vänner.Bättre några få äkta som man kan lita på och dela sorg och glädje med, en 300 ytliga.pussa knubbsälen från mormor.Jag har mormor abstinens nu..längtar

2010-02-11 @ 09:20:59
URL: http://bodilandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0