Mormor & Ewelyn





Ewelyn ser lite bestämd :-) Men det är hon också :-)

Nu sover hon middag lillsnörpan.

Jag satt och funderade lite förut, inget ovanligt om man heter Malin. Mamma bloggade för länge om hur hon trots sin sjukdom inte går ner sig utan faktiskt fokuserar på det som gör henne glad. Hon gjorde en liten minilista och jag tänkte va en härmapa och göra likadant. Jag är ingen Blondinbella som tänker puscha andra till att må bättre, inte heller ge en massa råd och vädja till ett bättre liv. Jag är inte en sådan person. Jag är ärlig, jag bloggar om bra saker och mindre bra, det jag tycker och det jag känner. Sedan väljer jag kanske bort att inte gå in på allt till punkt och pricka, men jag är en öppen person. Det är så jag är som person.

Jag är glad för att:

- Jag har en sambo som alltid ställer upp och som jag älskar villkorslöst
- Jag har en dotter som är min guldklimp och som får mig att le även att det många gånger kan kännas kämpigt med sömnbrist, dålig aptit etc
-Jag är glad över att jag har mat på bordet, en säng att ligga i och att jag kan betala mina räkningar varje månad
- Jag lyckades ta mitt körkort (som jag haft över ett år nu)
- Jag har en frisk kropp även med lite skavanker här och där, men det finns så mycket sjukdomar och skit att jag är glad för att jag är den jag är. Man kan alltid förändra och göra saker och ting bättre, men det krävs en hel del från en själv
- Jag har min farmor som stöttar, hjälper till och som jag alltid kan ringa om det är något
- Jag har en mamma och en pappa som gör allt för sin dotter och barnbarn

Jag skulle kunna skriva mycket mer, jag skulle kunna göra en lista på det jag är missnöjd med och den skulle nog bli lika lång.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0