6 Juni :)

Grattis Sebastian, även kallad Basse och som sagt min lillebror fyller 15 idag. Vi var bortbjudna på kalas hos mamma där även Conny, hans son Niklas och min andra bror Patrik befann sig. Men det blev något av det ovanliga födelsedagsfirandet kan man säga. När vi steg in genom ytterdörren kom mamma och sa att -" Sebastian är inte hemma!" Jahopp, tänkte vi. Hann hade dragit iväg med en kompis till Tjällmo. Han hade blivit sur (som han brukar bli nuförtiden). Kan man kalla det tonårshormoner och en viss släng av tjurskalle.

Vi försökte få tag i honom allihopa, men han nonchalerade oss. Det var synd, mycket synd att han inte var hemma. Men å andra sidan så är det ju rena rama skämtet. Vi firade utan födelsedagsbarnet. Jag hoppas han hör av sig sen och att mamma pratar ut med honom.

Dumma unge. Men man vet ju själv hur man var i den åldern, jag var heller ingen ängel alla gånger, men jag var åtminstone med på mina egna kalas :-)



Vi hade det mysigt ändå...



Mammas goda smörgåstårta, vi sparade en bit åt honom , för han dyker ju upp förr eller senare :) Förhoppningsvis hungrig och med dåligt samvete.

Ewelyn var på bra humör

När vi lämnat av Patrik så åkte vi till farmors kolonistuga och hälsade på en kort stund.

Ewelyn hos MIN farmor =)

Nu sover hon gott i sin säng, jag fick verkligen kämpa för att hålla henne vaken i bilen. När vi kom hem blev hon lite piggare så då passade jag på att bada henne medan Joel åkte och handlade.

Imorgon har jag en fullspäckad dag framför mig. BVC på förmiddagen och sen kommer farmor, då ska vi gå bort och hälsa på hennes syster. Ska bli trevligt att få prata med henne nu när vi inte setts sen efter dopet och "eländet" som jag brukar säga.

Ewelyn fick dopsaker av Joels moster i fredags, tänkte visa er, men det får bli en annan dag.

Nu ska jag tvätta bort sminket, ta på mig myskläder och kolla färdigt filmen som inte blev av igår.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0