Piggelin :)



Snuttan hjälper mammsen med tvätten... hmm?

Helt ärligt så trodde jag att jag skulle vara som en zombie hela dagen. Efter en tung kväll och natt, kan man ju inte räkna med annat. Trodde jag, det är helt ok att känna sig så (men för mig tar det emot). Jag vill inte vara trött, jag vill vara pigg. Jämt, nu, hela tiden.

Jag började dagen vid sju tiden med att gå ner till tvättstugan. Tvättmaskinerna har gått varma hela dagen. Fick ett litet avbrott då Joel gick ner ett par gånger innan han åkte iväg till jobbet. Idag började han tidigare för dom skulle ha möte om honom och för honom om någon ny sak som han ska ha ansvar för. Kan man säga så. Jag är fortfarande väldigt dåligt insatt när det gäller min sambos jobb, men det är ju han i mitt också :)


Vid lunchtid så kom Tessan hit och fikade, sedan följde jag med henne till dagiset och hämtade Albin (min gudson), pratade då med en dagisfröken som var där och frågade vart dom "små" håller hus och då visade hon att det var bredvid där Albin är. Dom var så söta när dom gick omkring med sina små västar. Jag kunde se Ewelyn framför mig. Såklart var hon med och kikade i vagnen.


Jag sa att jag sökt dit och att jag hört mycket bra om det, då sa hon att dom har en bra och stabil sammanhållning personalen sinsemellan och det tror jag är väldigt viktigt för att det ska bli bra för barnen. Dom läser ju av dom vuxna.

När vi varit där så följde jag med dom till pendeln och Tessan bjöd på en piggelin. Vet inte när jag åt en sist, Ewelyn fick smaka lite också och det verkade hon tycka om, slickade lite på den :)

När jag kom hem så var jag tvungen att slänga i det sista på tork. Det är lite bökigt att få ner både Ewelyn i babysittern samtidigt som man har både tvättmedel och en massa smutstvätt med sig, men det går. Dock blir man lite svettig ;-)

Idag är bf för Tessan. Hoppas hon kläcker bebis snart :-D

Nu ska jag sätta på Göta kanal 3 och smaska popcorn!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0